Hotararea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 634/2009 pentru modificarea si completarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de grefier la instantele judecatoresti si la parchetele de pe langa acestea, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 126/2007, a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 287 din 4 mai 2009.
Avand in vedere dispozitiile art. 36 din Legea nr. 567/2004 privind statutul personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor de pe langa acestea, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) si (7) din Constitutia Romaniei, republicata, si ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicata, cu modificarile ulterioare
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii h o t a r a s t e:
Art. I. — Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de ocupare a posturilor vacante de grefier la instantele judecatoresti si la parchetele de pe langa acestea, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 126/2007, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 233 din 4 aprilie 2007, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 9, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Dosarul de concurs va cuprinde urmatoarele documente:
a) cerere tipizata;
b) actul de identitate (copie);
c) diploma de bacalaureat sau, dupa caz, de studii superioare (copie);
d) certificatul de cazier judiciar;
e) certificatul de cazier fiscal;
f) caracterizarea de la ultimul loc de munca sau, dupa caz, caracterizarea de la unitatea de invatamant absolvita;
g) datele rezultate din evidenta operativa a organelor judiciare;
h) curriculum vitae;
i) adeverinta medicala din care sa rezulte ca este apt pentru exercitarea functiei;
j) chitanta de achitare a taxei de inscriere la concurs.”
2. La articolul 11, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„Art. 11. — (1) Comisia de organizare a concursului, comisia de examinare, precum si comisia de solutionare a contestatiilor se numesc prin hotarare a colegiului de conducere al inaltei Curti de Casatie si Justitie, al Parchetului de pe langa inalta Curte de Casatie si Justitie, al Directiei Nationale Anticoruptie ori al curtii de apel sau al parchetului de pe langa curtea de apel care organizeaza concursul, la propunerea compartimentului de
specialitate. Desemnarea membrilor comisiilor se face pe baza consimtamantului scris, exprimat anterior.
(2) Pentru sustinerea probei practice de verificare a cunostintelor de operare pe calculator sau de dactilografiere, colegiile de conducere prevazute la alin. (1) numesc o comisie constituita din un judecator sau, dupa caz, un procuror, un informatician din cadrul compartimentului pentru tehnologia informatiei si comunicatiei si primul grefier sau grefierul-sef, dupa caz.”
3. Articolul 13 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 13. — (1) Comisia de examinare este compusa din presedinte si cate 2 membri pentru fiecare materie de concurs.
(2) Membrii comisiilor de examinare nu pot face parte din comisiile de solutionare a contestatiilor.
(3) Comisia de examinare este formata din judecatori, procurori, cadre didactice universitare, grefieri cu studii superioare juridice sau alti specialisti. in comisia de examinare pot fi numiti si formatori ai scolii Nationale de Grefieri.
(4) Comisia de examinare exercita, in principal, urmatoarele atributii:
a) elaboreaza subiectele si baremele de corectare pentru fiecare proba de concurs;
b) asigura redactarea subiectelor de concurs in concordanta cu tematica si bibliografia aprobate, in raport cu nivelul studiilor, precum si cu durata probei scrise;
c) preda comisiei de organizare a concursului, cu cel putin doua ore inainte de desfasurarea probei scrise, subiectele si baremele de corectare, in plicuri sigilate;
d) corecteaza lucrarile pe baza baremelor de corectare definitive;
e) completeaza si semneaza borderourile de notare;
f) inscrie, sub semnatura presedintelui comisiei, notele pe lucrarile de concurs;
g) preda comisiei de organizare, pe baza de proces-verbal, lucrarile de concurs notate, in vederea intocmirii tabelului nominal cu rezultatele concursului, in ordinea descrescatoare a mediilor.”
4. Articolul 14 se abroga.
5. La articolul 15, alineatul (2) se modifica si va avea
urmatorul cuprins:
„(2) Comisia de solutionare a contestatiilor este formata din judecatori, procurori, cadre didactice universitare, grefieri cu studii superioare juridice sau alti specialisti, in raport cu nivelul studiilor pentru care se organizeaza concurs. in comisia de solutionare a contestatiilor pot fi numiti si formatori ai scolii Nationale de Grefieri.”
6. Articolul 19 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 19. — Presedintele comisiei de organizare a concursului va preda lucrarile pe baza de proces-verbal presedintelui comisiei de examinare.”
7. La articolul 20, alineatele (2), (4) si (6) se modifica si
vor avea urmatorul cuprins:
„(2) Fiecare lucrare scrisa se verifica independent de 2 membri ai comisiei de examinare si se noteaza separat cu note de la 1 la 10, conform baremului de corectare. Nota 1 se acorda in situatia in care punctajul obtinut este mai mic sau egal cu aceasta nota. La notarea lucrarilor se apreciaza atat continutul acestora, cat si respectarea regulilor gramaticale si modul de exprimare al candidatilor.
..........................................................................................
(4) Presedintele comisiei de examinare verifica borderourile si semnaleaza diferentele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei 2 corectori. in acest caz solicita recorectarea lucrarii.
(6) Pe timpul verificarii, lucrarile nu vor fi dezlipite, pastrandu-se secret numele candidatului. in prezenta tuturor
membrilor comisiei de examinare se inscrie pe fiecare lucrare nota finala, trecuta in borderou de catre presedintele comisiei de examinare, sub semnatura acestuia.”
8. La articolul 22, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Verificarea bunei reputatii se realizeaza de catre persoanele desemnate de presedintele instantei sau de
conducatorul parchetului care a organizat concursul, avandu-se in vedere curriculum vitae, caracterizarea de la ultimul loc de munca sau, dupa caz, caracterizarea de la unitatea de invatamant absolvita, datele rezultate din evidenta operativa a organelor judiciare, cazierul fiscal, precum si orice alte documente, daca necesitatea depunerii acestora rezulta din documentele existente la dosar”
9. La articolul 24, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Rezultatele concursului organizat in conditiile prezentului regulament pot fi valorificate pentru ocuparea posturilor ce se vacanteaza in termen de un an de la data afisarii si publicarii acestora, potrivit art. 22 alin. (5).”
10. La articolul 24, dupa alineatul (2) se introduce un nou
alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
„(3) Pentru ocuparea posturilor vacante de tehnician criminalist, dispozitiile prezentului regulament se aplica in mod corespunzator.”
Art. II. — Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecator Virgil Viorel Andreies
Bucuresti, 2 aprilie 2009.
Nr. 634.
Comentarii articol (0)