ACCES GRATUIT
Proiect de OG
Ministerul Transporturilor: Masuri pentru prevenirea fraudarii tahografelor digitale
Ministerul Transporturilor a elaborat recent un proiect de Ordonanta pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto care realizeaza transporturi rutiere nationale sau intracomunitare si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora.
Articolul continuă mai jos
Proiectul de OG transpune in legislatia nationala
Directiva 2009/4/CE a Comisiei din 23 ianuarie 2009 privind contramasuri de prevenire si detectare a manipularii inregistrarilor cu tahograful, si prevederile
Directivei 2009/5/CE 30 ianuarie 2009 privind legislatia sociala referitoare la activitatile de transport rutier.
Prin regulamentul Consiliului European nr. 3820/85 s-au stabilit perioadele de conducere, pauzele si perioadele de repaus pe care trebuie sa le respecte conducatorii auto care efectueaza transporturi rutiere nationale si internationale in interiorul Comunitatii.
Dupa introducerea tahografului digital, Comisia a fost informata cu privire la o noua amenintare reprezentata de instalarea la bordul vehiculelor a unor aparate in scopul comiterii de fraude.
Din acest motiv, s-a considerat necesara stipularea clara in legislatia comunitara a faptului ca statele membre efectueaza verificari specifice ale acestor echipamente in cadrul controalelor rutiere si al controalelor la sediul intreprinderilor/operatorilor de transport rutier.
In acest context, a fost adoptata Directiva 2009/4/CE a Comisiei din 23 ianuarie 2009 privind contramasuri de prevenire si detectare a manipularii inregistrarilor cu tahograful, de modificare a Directivei 2006/22/CE, care precizeaza tipul de echipament necesar pentru efectuarea controlului in trafic in vederea detectarii unor asemenea dispozitive de fraudare a tahografului digital.
O clasificare armonizata a incalcarilor in domeniul legislatiei sociale a reprezentat, de asemenea, un obiectiv urmarit la nivelul Comunitatii, in vederea asigurarii unei baze comune pentru sistemele de clasificare in functie de gradul de risc, pe care statele membre trebuie sa le introduca in conformitate cu articolul 9 alineatul (1) din Directiva 2006/22/CE.
Pe baza acestor categorii armonizate, se va facilita incadrarea incalcarilor comise de un conducator auto sau o intreprindere in alt stat membru decat statul membru de resedinta.
Ca regula generala, clasificarea incalcarilor trebuie sa depinda de gravitatea acestora si de eventualele consecinte pentru siguranta traficului, precum si de posibilitatea de control a respectarii legislatiei de catre conducatorul auto sau intreprindere.
Acest obiectiv s-a materializat prin adoptarea Directivei 2009/5/CE de modificare a Directivei 2006/22/CE a Parlamentului European si a Consiliului privind conditiile minime pentru punerea in aplicare a Regulamentelor nr. 3820/85 si nr. 3821/85 privind legislatia sociala referitoare la activitatile de transport rutier.
Astfel, aceasta noua directiva, pe baza listei initiale de incalcari ale Regulamentului (CE) nr. 561/2006, clasifica incalcarile comune ale acestui Regulament in
3 categorii: foarte grave, grave si minore.
______
Pentru mai multe informatii , puteti consulta proiectul de OG.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)