Angajarea personalului contractual in sistemul sanitar pe functiile vacante, s-ar putea face doar prin concurs sau examen, organizat in limita posturilor vacante prevazute in statul de functii, potrivit unui act normativ recent elaborat de Ministerul Sanatatii. Concursul ar urma sa conste intr-o proba scrisa si un interviu.
Proiectul de hotarare pentru aprobarea Regulamentului privind angajarea si promovarea personalului din sistemul sanitar prevede ca in cazul in care exista posturi vacante in unitatile sanitare, incadrarea personalului contractual se face prin concurs sau examen organizat in limita posturilor vacante prevazute in statul de functii. De asemenea, in cazul in care la concursul organizat in vederea ocuparii unui post vacant nu s-au prezentat mai multi candidati, incadrarea in munca s-ar putea realiza doar prin sustinerea unui examen.
Potrivit proiectului elaborat de MS,
concursul va consta intr-o proba scrisa si o proba orala sau un interviu. Proba scrisa se va axa pe
redactarea unei lucrari sau rezolvarea unui test grila in prezenta comisiei de concurs.
Fiecare proba a concursului va fi notata cu
note de la 1 la 10 de catre fiecare membru al comisiei de concurs.
Pentru a fi declarati admisi,
candidatii trebuie sa obtina la fiecare proba cel putin nota 7. Promovarea probei scrise este obligatorie pentru sustinerea probei orale. Pe baza notelor obtinute la probele concursului, comisia de concurs va stabili ordinea candidatilor reusiti la concurs.
In acelasi timp, pentru functiile din activitatea de intretinere-reparatii, de deservire, paza si curatenie precum si alte categorii de personal stabilite de conducatorul institutiei publice, proba scrisa ar putea fi inlocuita cu proba practica.
Conditiile de desfasurare, bibliografia si alte date necesare desfasurarii concursului se afiseaza la sediul institutiei publice organizatoare a concursului sau pe pagina de Internet si dupa caz, se vor publica in presa nationala sau locala, cu cel putin 15 zile inainte de data desfasurarii concursului.
De asemenea, criteriile specifice de studii si vechime privind angajarea si promovarea in functii, grade si trepte profesionale a personalului din unitatile sanitare publice se vor stabili prin ordin al ministrului sanatatii, in urma consultarilor cu organizatiile sindicale semnatare ale contractului colectiv de munca la nivel de ramura sanitara.
Conform prevederilor proiectului, comisia de concurs ar urma sa fie formata din maxim 5 membri:
a) seful compartimentului in care urmeaza sa se faca angajarea;
b) conducatorul ierarhic al acestuia, sau dupa caz 1 reprezentant al institutiei publice ierarhic superioare.
c) 1-2 specialisti din cadrul institutiei publice, din care cel putin unul sa aiba experienta si cunostintele necesare in domeniul in care urmeaza sa se ocupe postul vacant;
d) 1 specialist din invatamântul superior de specialitate/Academia de stiinte medicale, dupa caz, conform prevederilor legale;
e) un reprezentant al organizatiei profesionale in conditiile prevazute de lege;
Totodata,
dispozitiile proiectului de act normativ nu se vor aplica:
- membrilor comitetului director din unitatile sanitare cu paturi ;
- membrilor comitetului director din serviciile de ambulanta ;
- medicilor, farmacistilor, biologilor, biochimistilor si chimistilor;
- sefilor de sectie, sef de laborator si sef serviciu medical;
- functionarilor publici;
- farmacistilor sef, sefilor compartiment;
- altor categorii de personal care beneficiaza de reglementare proprie, aprobata de MS.
Va prezentam ca fisier atasat proiectul MS.
Comentarii articol (0)