Ordinul ANAF nr. 2157/2010 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 478 din 13 iulie 2010.
Potrivit actului normativ, Formularul (318) „Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adaugata pentru persoanele impozabile stabilite in România si formularul (319) „Declaratie de ajustare a pro-ratei se depun prin intermediul portalului electronic pus la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Semnarea formularelor prevazute mai sus se realizeaza prin utilizarea certificatului digital calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronic.
Ordinul stabileste ca persoana fizica straina care nu are obligatia inregistrarii fiscale in România si care solicita inregistrarea certificatului digital calificat pentru depunerea formularelor prevazute inscrie, in rubrica „CNP” din „Documentul de confirmare a certificatului digital calificat” si in rubrica „CNP/NIF” din formularul (150) „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, un cod alfanumeric format din data nasterii si codul ISO 3166 — alpha 2 al tarii de rezidenta.
Totodata, persoana imputernicita pentru depunerea formularelor transmite formularul (150) „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat” organului fiscal competent pentru administrarea contribuabilului, la registratura sau prin posta cu confirmare de primire.
Cererea se transmite insotita de documentul de identitate al persoanei fizice care solicita dreptul de utilizare a certificatului digital calificat, in original sau in copie legalizata, precum si de documentul eliberat de contribuabilul pentru care se depun formularele prevazute la art. 1, din care rezulta dreptul solicitantului de a semna respectivele formulare pentru contribuabil, in original sau copie legalizata.
Comentarii articol (4)