Cine a fost inregistrat din 2011-2012 cu D 150 poate accesa dosarul fiscal.
[ link extern ]
ACCESUL CONTROLAT LA DOSARUL FISCAL
SCOPUL ACESTUI MANUAL
Aceste instrucţiuni descriu etapele obţinerii certificatului calificat necesar pentru accesul controlat la dosarul fiscal al contribuabilului, conform Ordinului preşedintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 230/2013.
ETAPELE PE SCURT
1. Obţineţi un certificat de semnătură electronică de la o firmă autorizată.
2. Instalaţi programul Adobe Reader 8.2. sau Adobe Reader 9.3.
3. Descărcaţi documentul de confirmare de pe portalul ANAF, completaţi-l (dvs. şi furnizorul certificatului) şi transmiteţi-l la ANAF (prin opţiunea înregistrare certificate calificate din modulul Declaraţii electronice, Acces controlat la dosarul contribuabilului).
4. Listaţi, semnaţi şi ştampilaţi cererea pentru utilizarea unui certificat calificat (formularul 152).
5. Prezentaţi documentele necesare la orice unitate fiscală (împuternicirea, act identitate, formularul 152).
6. Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului se face de regulă prin e-mail, pe adresa comunicată în formularul 152, în termen de 4-7 zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei la organul fiscal. După acest termen puteţi încerca să accesaţi dosarul fiscal chiar dacă nu aţi primit confirmarea pe mail. Dacă întampinaţi probleme, vă rugăm sa trimiteţi mesajul de eroare pe adresa de mail Admin.Portal@mfinante.ro
7. Accesaţi serviciul "Acces controlat la dosarul fiscal".
DESPRE CERTIFICATELE DIGITALE CALIFICATE
Contribuabilii pot accesa informațiile din dosarul fiscal, de pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, prin autentificare în baza certificatului digital. Conform OMEF 858/2008, certificatele digitale se obţin de la furnizorii de servicii de certificare acreditaţi în condiţiile Legii 455/2001 privind semnătura electronică. Acest certificat digital este denumit în continuare certificat digital calificat. Registrul furnizorilor de servicii de certificare acreditaţi, este stabilit şi publicat de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale pe site-ul www.mcsi.ro.
Pentru siguranţa datelor, trebuie ca certificatul digital calificat deţinut de dvs. să fie confirmat de cel care vi l-a eliberat. Pentru aceasta, descărcaţi următorul document de confirmare de pe portalul ANAF, pagina Asistenţă Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicaţii la adresa:
[ link extern ] .
Completaţi documentul doar în jumătatea de sus, nu semnaţi şi în locul Autorităţii de Certificare.