Agentia Nationala de Administrare Fiscala(ANAF) a emis un ordin pentru modificarea Procedurii de organizare si funcþionare a Registrului operatorilor intracomunitari, in sensul clarificarii situatiilor care pot aparea odata cu depunerea certificatului de cazier judiciar al asociaþilor si al administratorilor.
Ordinul ANAF nr. 2221/2010 a fost publicat in
Monitorul Oficial, Partea I, nr. 527 din 28 iulie 2010.
Registrul Operatorilor Intracomunitari
se va infiinta incepand cu data de 1 august 2010 si va cuprinde toate persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile care efectueaza operatiuni intracomunitare.
Prin
Ordinul Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2101/2010 a fost aprobata procedura de organizare si functionare a Registrului operatorilor intracomunitari, precum si modelul si continutul unor formulare.
In Capitolul II, Sectiunea 1 din procedura aprobata prin ordinul mai sus mentionat, sunt reglementate documentele pe care contribuabilii trebuie sa le depuna in vederea inscrierii in Registrul operatorilor intracomunitari, precum si compartimentele in a caror sarcina se afla analizarea acestora. in acest sens este instituita in sarcina contribuabilului obligatia de a depune certificatul de cazier judiciar al asociatilor si al administratorilor.
Astfel, potrivit modificarilor aduse de ANAF, in cazul in care in certificatele de cazier judiciar este inscrisa punerea in miscare a actiunii penale fata de oricare dintre asociati sau administratori, contribuabilii trebuie sa prezinte documente, eliberate de organele de urmarire penala, din care sa rezulte daca actiunea penala este sau nu este in legatura cu operatiunile prevazute la art. 1582 alin. (1) din Codul fiscal.
in cazul in care in certificatele de cazier judiciar este inscrisa punerea in miscare a actiunii penale fata de oricare dintre asociati sau administratori si s-a dispus trimiterea in judecata, contribuabilii trebuie sa prezinte documente eliberate de organele competente, din care sa rezulte daca actiunea penala este sau nu este in legatura cu operatiunile prevazute la art. 1582 alin. (1) din Codul fiscal.
Totodata, in cazul in care in certificatele de cazier judiciar sunt inscrise infractiuni si/sau alte date, contribuabilul va prezenta copiile legalizate ale hotararilor judecatoresti prin care au fost stabilite respectivele infractiuni si/sau alte documente eliberate de organele competente, precum si documentul emis de serviciul/compartimentul juridic din cadrul directiei generale a finantelor publice coordonatoare a organului fiscal competent sau, dupa caz, din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in cazul
marilor contribuabili, din care sa rezulte daca infractiunea este sau nu in legatura cu operatiunile prevazute la art. 1582 alin. (1) din Codul fiscal.
Serviciul/compartimentul juridic va emite documentul care va fi semnat de seful serviciului/compartimentului juridic si de conducatorul organului din care face parte acest serviciu/compartiment, in maxim 5 zile de la data depunerii, de catre contribuabil, a documentelor prevazute de procedura.
Comentarii articol (33)