In primele 8 luni din 2010, cumparatorii care au platit cu cardul in magazinele online romanesti au fost preponderent barbati, au varsta cuprinsa intre 30-40 de ani si au plasat mai multe comenzi lunea, intre orele 12.00-14.00, conform unei analize a GECAD ePayment.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
Daca la nivelul anului 2008, profilul cumparatorului care plateste online cu cardul era definit de urmatoarele caracteristici: barbat (64% din actiunile de plata online), cu varsta cuprinsa intre 30-40 de ani (38%), efectuand in medie o plata online cu cardul anual (64%). Frecventa platilor online in functie de zilele saptamanii era uniforma: marti aveau loc 18% din plati, in timp ce luni, miercuri, joi si vineri se inregistrau cate 15%. Intervalele orare preferate erau cuprinse intre 10.00-14.00, cand aveau loc, in total, 28% din tranzactiile inregistrate. Pe de alta parte, in 2009, nu s-a inregistrat o dinamica accentuata a indicatorilor demografici si a obisnuintelor de cumparare, crescand cu 1% (pana la 37%) ponderea platilor online cu cardul facute de femei. De asemenea, a crescut cu 2% procentul actiunilor de cumparare facute de persoane cu varsta cuprinsa intre 18-25 de ani. Frecventa anuala a platilor online cu cardul, zilele saptamanii si intervalele orare cu cele mai multe tranzactii nu inregistreaza modificari semnificative. Cei mai multi cumparatori care platesc online cu cardul provin, in ordine descrescatoare, din Bucuresti si din judetele Cluj, Iasi, Timis si Brasov.
In primele 8 luni din 2010, s-au inregistrat o serie de variatii in profilul cumparatorului care plateste online cu cardul: se echilibreaza proportia dintre femei si barbati (58% din platile online sunt facute de barbati si 42% de femei), creste ponderea celor care efectueaza intre 2 si 5 plati pe an pana la 30% si, de asemenea, creste numarul tranzactiilor efectuate in weekend – 13% sambata si 11% duminica.
Intervalul orar 12.00-14.00 se detaseaza ca perioada de timp in care au loc cele mai multe plati online, in timp ce topul judetelor din care provin cei mai multi cumparatori ramane neschimbat.
“Profilul cumparatorului online care plateste cu cardul s-a modificat de-a lungul anilor. Daca la inceput cei care comandau online erau in principal familiarizati cu tehnologiile sau pur si simplu consumatori de tipul “early-adopters”, in 2010 asistam atat la o crestere, cat si la o uniformizare a categoriilor de persoane care platesc online cu cardul. A crescut numarul platilor online efectuate de femei si de catre cumparatori cu varsta cuprinsa intre 18-25 de ani, categorie foarte activa pe internet. Exista semne ca piata se maturizeaza: se uniformizeaza ponderea actiunilor de cumparare pe zile, tot mai multe plati online sunt facute in weekend, s-a marit frecventa tranzactiilor de la an la an, tendinta care ne asteptam sa continue cel putin pana la finalul lui 2010”, a declarat Daniel Nicolescu, Chief Product Officer al GECAD ePayment.
Profilul cumparatorului a fost determinat de GECAD ePayment pe baza actiunilor de cumparare inregistrate pentru clientii care au introdus datele personale pe site-urile unde au facut plati online. Raportul a analizat datele furnizate de sistemul ePayment in perioada ianuarie 2008 – 31 august 2010.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Evenimente online oferite abonaților avocatnet.ro premium complet
Comentarii articol (0)