Avand in vedere situatia aparuta la inceputul lunii ianuarie la Casa de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate in calitatea de administrator al sistemului de asigurari sociale de sanatate a transmis, prin intermediul unui comunicat de presa, masurile luate pentru eficientizarea activitatilor si reducerea timpilor de asteptare.
1. Persoanele fizice care au obligatia sa achite lunar contributiile catre FNUASS au in prezent, mai multe variante de plata: prin mandat postal, prin O.P. la CEC-Bank sau prin intermediul celorlalte banci, nu numai prin plata directa la ghiseu.
Aceasta procedura functioneaza cu succes in celelalte judete.
2. Angajatorii care trebuie sa depuna declaratiile lunare obligatorii au posibilitatea raportarii printr-un formular on-line aflat pe site-ul Casei de Asigurari Sanatate a Municipiului Bucuresti www.casmb.ro pentru a nu se mai deplasa personal la sediul CASMB si pentru a se evita aglomeratia din fata ghiseelor.
3. In cazul persoanelor care solicita adeverinte de asigurat necesare la medicii de familie sau pentru a beneficia de alte servicii medicale, CNAS a creat o noua procedura pentru separarea etapelor de depunere si eliberare a formularelor, precum si facilitatea de verificare on-line a statutului de asigurat.
4. In vederea eficientizarii activitatii de relatii cu asiguratii, la recomandarea Casei Nationala de Asigurari de Sanatate, CASMB a organizat ghisee suplimentare, a prelungit programul de lucru in zilele lucratoare si a decis ca in ziua de vineri, 21 ianuarie 2011, in intervalul orar 10.00-13.00, sa existe program cu publicul .
5. De asemenea, in vederea preluarii declaratiilor angajatorilor exista posibilitatea predarii fisierelor de raportare, urmand ca procesarea acestora in sistem sa se produca ulterior si nu la ghiseu in momentul predarii efective, fara ca persoanele depunatoare sa mai astepte la cozi.
Obligatia Persoanelor Juridice (PJ) si a Persoanelor Fizice Autorizate (PFA) de raportare a declaratiilor FNUASS la CAS poate fi realizata prin transmiterea fisierelor de raportare prin e-mail.
Aceasta operatie se realizeaza utilizand o aplicatie electronica care poate fi preluata gratuit de pe site-ul CNAS www.cnas.ro .
Transmiterea raportarii se realizeaza in deplina siguranta, in mod securizat, prin criptarea automata a acesteia de catre aplicatia de raportare. Pentru realizarea criptarii se va folosi un cod (numit “Cheie de Activare”), generat automat de pe site-ul CNAS.
Procedura care trebuie urmata de angajator pentru efectuarea raportarii prin e-mail este urmatoarea:
- se descarca aplicatia pentru trimiterea raportarii (numita SIUI-ANGAJ 2.0) de pe site-ul CNAS, de la adresahttp://siui.casan.ro/cnas/download/dbf-2-email .
- la adresa http://siui.casan.ro/cnas/manuale/dbf-2-email potfi gasite „Manualul de instalare” si „Manualul de utilizare”, cu instructiuni complete privind instalarea si utilizarea aplicatiei
- pentru obtinerea „Cheii de Activare” de la CASMB , PJ si PFA trebuie sa apeleze site-ul CNAS la sectiunea „Interfata SIUI on-line” prin introducerea codul fiscal (sau CUI) sau prin introducerea sau C.N.P.-ului reprezentantului legal. Codul de activare este obtinut pe un document („Conventie”) care va fi semnat in 2 exemplare, dintre care unul ramane la CAS, iar celalalt la PJ/PFA
- raportarile se trimit la adresa raportari@siui.ro, unde sunt preluate si prelucrate automat in SIUI.
Comentarii articol (22)