Ultima lună pentru care am plătit contribuția de asigurări sociale de sănătate a fost cu cativa ani in urma( asigurat nu in baza unui contract de munca, ci ca si coasigurat). Cum pot afla exact data, ca sa pot completa formularul 604?
Va mulumesc.
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) are un serviciu on-line prin intermediul căruia poate fi verificată starea de asigurat a oricărei persoane.
Serviciul online vă ajută să aflaţi starea de asigurat a unei persoane prin introducerea codului numeric personal al acesteia într-o aplicaţie care are acces la Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI).
Instrucţiuni:
1. Intraţi în secţiunea “Servicii online” a portalului CNAS-SIUI.
2. După ce vă apare interfaţa SIUI online, selectaţi opţiunea “Asiguraţi”.
3. Apoi completaţi căsuţa în dreptul căreia scrie “CNP” cu codul numeric personal al persoanei despre care vreţi să aflaţi dacă este sau nu asigurată la CNAS.
Notă: Ignoraţi căsuţa în dreptul căreia scrie “CID”. Dacă vreţi să aflaţi ce este CID-ul, aveţi la dispoziţie un link în partea de jos a aplicaţiei.
Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP) vă oferă on-line toate informaţiile de care aveţi nevoie.
Trebuie să vă faceţi un cot gratuit pe site-ul www.cnpp.ro.
Iată care este procedura:
- Intraţi pe secţiunea „de ce să-mi fac cont”, completaţi formularul în care veţi scrie informaţiile de identificare a utilizatorului: nume, prenume, CI, CNP, adresă de domicliu. Atenţie! Adresa de e-mail furnizată în cadrul formularului va reprezenta utilizatorul atunci când se conectează la serviciile electronice www.cnpp.ro. Informaţii detaliate pentru completarea fiecărui câmp al formularului se obţin prin apăsarea butonului: „ajutor”;
- După completarea cererii, aceasta trebuie tipărită (se apasă butonul Tipărire formular acces on-line). La tipărire se va deschide o fereastră nouă în care se poate vedea conţinutul documentului în format PDF şi se poate tipări pe imprimantă;
- Se semnează cererea tipărită;
- Vă veţi prezenta personal cu cererea semnată la orice ghişeu al Caselor Teritoriale de Pensii, împreună cu actul de identitate personal;
- Un reprezentant al Casei Teritoriale de Pensii va procesa cererea. La activarea contului veţi primi o informare pe adresa de email cu parola. Aceasta va fi comunicată fie direct, fie prin trimiterea pe adresa specificată de acesta (adresa de corespondenţă) a unui document de înştiinţare.
Nu se înregistreaza cererile online pentru că datele sunt confidenţiale şi e posibil ca o altă persoană neîmputernicită să aibă acces la informaţii importante.
Tocmai de aceea, cererile se vor depune personal la orice casă teritorială de pensii. Nu trebuie să fie neapărat cea de domiciliu