Pana la data de 22 februarie inclusiv, cu trei zile inainte de termenul limita, au fost depuse aproape 182.000 de declaratii unice (D112), respectiv 39% din totalul declaratiilor ce trebuie depuse pana la 25 februarie, informeaza un comunicat de presa al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Doar 16% dintre contribuabili au preferat depunerea online a D112.
De asemenea, potrivit ANAF, din totalul declaratiilor depuse, rata de eroare (declaratii invalide) a fost de 5% in cazul depunerilor la ghiseu si de 15% in cazul depunerilor online. Declaratiile depuse si validate acopera 1,5 milioane de salariati, fiind consemnata o medie de 9 salariati pe declaratie.
Conform evidentelor fiscale, numarul total de contribuabili ce au obligatia depunerii D112 (angajatori si asimilati acestora) este de aproape 470.000. Dat fiind numarul mare de contribuabili cu obligatii declarative ce nu au efectuat inca operatiunile de depunere, conducerea ANAF a decis suplimentarea numarului de ghisee pana la 1.717 de unitati, la care se adauga 46 de ghisee puse la dispozitie de catre Casele de asigurari sociale in judetele Brasov, Constanta, Cluj si Iasi, precum si in municipiul Bucuresti. De asemenea, Agentia Fiscala va afisa pe pagina proprie de internet,
www.anaf.mfinante.ro, adresele ghiseelor disponibile. In plus, s-a decis ca in zilele de 24 si 25 februarie a.c. la toate unitatile ANAF de primire a declaratiilor sa se lucreze in doua schimburi, in intervalul orar 08.00-20.00, urmand ca, daca situatia o cere, programul sa fie prelungit si dupa orele 20.00, astfel incat sa fie inregistrate declaratiile de la toate persoanele aflate fizic la ghisee.
Totodata, in perioada de depunere, si anume, incepand cu data de 7 februarie 2011, functionarii din unitatile fiscale au lucrat si in weekend-uri pentru a procesa si transmite declaratiile depuse online in sistemul central.
ANAF a transmis deja catre Casele de asigurari sociale peste 100.000 de declaratii, fapt care probeaza avantajul covarsitor al noului sistem.
“Beneficiul major al declaratiei unice este un singur formular in loc de cinci si un singur ghiseu in loc de patru. La acest moment al mandatului meu, implementarea declaratiei unice este cea mai mare provocare”, a declarat Sorin Blejnar, presedintele ANAF.
Potrivit ANAF, cea mai mare parte din declaratiile primite (circa 80% din total) reprezinta documentele depuse de firme cu pana la 10 angajati. Statisticile proprii indica faptul ca depunerea prin internet este preferata de firmele cu peste 1.000 de angajati, in timp ce societatile comerciale cu mai putin de 10 angajati prefera depunerea in forma fizica, la ghiseu. Numarul societatilor cu peste 1.000 de salariati este de 331, iar 46.778 de firme au intre 11 si 1.000 de salariati.
Avand in vedere ca depunerea prin internet a declaratiei unice devine obligatorie, conducerea ANAF a decis stabilirea unei perioade de tranzitie de 6 luni in care administratia fiscala sa preia declaratiile si in forma fizica. Astfel, pana la data de 1 iulie 2011 contribuabilii vor putea depune noul formular fie prin internet, fie la ghiseu, in ultima situatie prezentand Anexa 1 semnata si stampilata, celelalte informatii urmand sa fie livrate pe suport electronic (CD).
Declaratia unica cuprinde obligatiile de plata a contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, informatii care erau furnizate pana la implementarea acestui sistem catre patru institutii (ANAF, CNPAS, ANOFM, CNAS) D112, aprobata prin Hotararea Guvernului nr.1397/2010 se depune lunar, incepand cu obligatiile aferente lunii ianuarie 2011, cu termen legal de depunere 25 februarie, inclusiv.
Contribuabilii care au calitatea de angajator sau entitate asimilata acestuia au inceput sa depuna declaratia din data de 7 februarie, atat prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania, cat si in format hartie, semnat si stampilat, potrivit legii, insotit de formatul electronic, la organul fiscal competent.
ANAF a pus la dispozitia contribuabililor un ghid de completare a declaratiei D112 ce poate fi gasit pe site-ul institutiei,
www.anaf.mfinante.ro. De asemenea, ANAF dispune de un call-center destinat acordarii indrumarii si asistentei putand fi obtinute informatii suplimentare la nr. 031-40.39.160. Depunerea prin internet presupune achizitionarea unui certificat digital calificat de semnatura electronica emis de furnizorii autorizati (CertSign, DigiSign sau TransSped) si inrolarea acestuia la organele fiscale. Dupa data de 1 iulie, depunerea prin internet devine obligatorie.
Citeste pe Avocatnet.ro Ce declaratii trebuie sa depuna contribuabilii la Fisc, pana la data de 25 februarie 2011.
Comentarii articol (0)