Pe cititorul de varsta si inteligenta emotionala medie, out going, amator de fun, rafinat, atent la schimbare si permanent in miscare. Ce servesti animalului urban pentru a-l fideliza? Voi lasa intrebarea deschisa, pentru ca, pana in prezent, nu ne-am priceput sa educam consumul de altceva in afara de sex, monden si sport. Avem un popor telenovela, cu aspiratii obtuze si parerisme pudibonde. Presa scrisa nu mai vinde, iar online-ul castiga din utilizatori unici. Care, pentru a se inmulti, trebuie stimulati in punctele fixe.
Articolul continuă mai jos
Sport inseamna viata sexuala a fotbalistilor, monden - cununia, divortul si adunarea generala la un picnic urban in Dorobanti, si, dupa gust, Centrul Vechi, a locatarilor necunoscuti ale unor cartiere de elita din Capitala, iar sex se traduce prin descatusarea pornografiei in paginile dedicate ale tabloidului, unde un click intr-o casuta ce chestioneaza varsta nu bareaza accesul niciun copil la povestiri adevarate.
Totul despre sex
Sunt sigura ca multi dintre voi s-au amuzat, cel putin o data, rasfoind paginile de Sex si Relatii ale site-urilor pentru femei. Moda, dieta si tehnicile erotice alcatuiesc topul ascendent al publicatiilor care ne invata sa fim moderne, cool si chic-urbane. Adica site-uri destinate casnicelor hip si corporatistelor independente care isi rezuma viata intre doua ore de cardio, 24 de infometare si 30 de minute de sex tantric pe gresia din baie, sau, sub bradul de Craciun. Si daca toate informatiile despre cum sa cureti fluidele post-coitale de pe maini, topurile celor mai hot melodii pentru momente in doi (sau in trei) sau de ce unii oameni sunt gay nu sunt satisfacatoare, exista resurse in limba engleza aidoma celor redactate la noi, ergo editiile print si online ale Cosmopolitan UK si US, acest catalog de content cu grad maxim de accesare, necontestat validator al succesului.
Libertatea, Pandora vedetelor
Luati orice gazeta sau revista online careia i-ati recunoaste profilul si in somn. Continutul trece lapidar prin social, sanatate, culinar, politic, deschizand apoi sertarele intime ale cuplurilor mondene (si moderne) cu care inaintam in istorie.
Pana una alta, editiile online ale tabloidelor noastre ne hranesc mai departe cu polonicul din galetusele cu sex, monden si sport. Si alteori, de ziua Femeii, cu bere. Ea e blonda, bustul ii dospeste incorsetat in roz cu danteluta, pielea-i alba si surasul angelic te provoaca la comoditati casnice, iar halba din mana, indreptata strategic spre tine si taind parca prin pixelii ecranului, te fac sa clipesti de cel putin cincisprezece ori mai des. "Cum sa-l faci sa te iubeasca", titreaza ei, in timp ce mandra senzuala imi face (com)promitator cu ochiul?
Fie una, doua, zece nise din zona tanara, in care se gusta cultura si se promoveaza ironia elevata, si in care contactul cu presa si societatea antagonica este minimizat pana la ignoranta. Ne dorim asta? Avem un context vag pentru un echilibru. E la inceput, dar, cu toate daunele anterior mentionate, online-ul se bucura, cu pasi mici, de o orientare decisiva, in segmentul young spre arta, social, cultura. E o explozie de site-uri care vorbesc despre viata in Bucurestiul underground. Care devine, incet, incet, tot mai putin subliminal. Si asa, putem spera la o directie si o fidelizare a cititorului dincolo de pretextul divertismentului 100% romanesc.
__ Ioana Cristina Casapu, content coordinator hypestreet.ro si redactor la petocuri.ro, este jurnalist, eseist si lifestyle blogger. "Am gasit aceasta alaturare de termeni adecvata pentru statusul presei romanesti contemporane in schimbare. Scriu pentru bucurestenii care citesc altceva decat tabloide, se amuza fin si au simtul rasfatului literar. Sau pentru cei care isi doresc o altfel de tranzitie in presa online", spune Ioana Cristina.
Citește mai mult despre
presa online de calitate
Comentarii articol (2)