Drumul presei spre online a fost presarat, inca de la inceput, cu (prea) multe intentii bune. Limita e cerul, se spune. Insa, dupa mai bine de trei ani petrecuti in on-line, am ajuns sa-mi ridic din ce in ce mai multe semne de intrebare legate de necesitatea acestor granite. Citește articolul
Chiar si atunci cand vine vorba de siteurile unor ziare "de calitate" sau ale unor posturi de televiziune cu pretentii, deontologia si minimele reguli de bun simt par sa fi fost uitate. Mergem spre o uniformizare care nu poate aduce nimic bun. Nici consumatori, nici bani in plus pentru online. Nu-mi place sa generalizez si nici nu o voi face. Nu vreau nici sa arat cu degetul, asa ca voi folosi observatii generale care, urmarite pana la capat, pot duce pana la nume concrete. Citește articolul
Nu imi amintesc exact cand am stiut. In mod cert, nu in ziua de 15 septembrie 2008. Atunci nu cred ca mi-am imaginat proportiile dezastrului. Nu am inteles, cu siguranta, nici in urmatoarele, cand toate semafoarele se transformasera din verde in rosu. Citește articolul
"Dar sa nu ne mai vorbim de rau epoca. Ea nu e deloc mai nenorocita decat cea de dinaintea ei. Si nici de bine sa n-o vorbim. Sa nu mai vorbim deloc..." Traim o epoca noua, despre care vorbim mereu, dar careia nu prea ii prindem subtilitatile. Asta daca are ceva subtilitati sau e doar un val. Un tsunami pentru ca e la moda. Citește articolul
Cind a aparut, s-a cintat un fel de prohod al printului. Gata, dispare hirtia. Ei bine, hirtia n-a disparut. Inca. Nu se duce o lupta, dar ziarul tiparit pare ca tinde sa devina divizia de lux a unei publicatii. De ce spun asta. Cred ca exista o mai mare atentie a autorului atunci cind e vorba de print pentru ca articolul ramine ca o pecete. In online, continutul, forma, se pot modifica tot timpul. Citește articolul
Pe cititorul de varsta si inteligenta emotionala medie, out going, amator de fun, rafinat, atent la schimbare si permanent in miscare. Ce servesti animalului urban pentru a-l fideliza? Voi lasa intrebarea deschisa, pentru ca, pana in prezent, nu ne-am priceput sa educam consumul de altceva in afara de sex, monden si sport. Avem un popor telenovela, cu aspiratii obtuze si parerisme pudibonde. Presa scrisa nu mai vinde, iar online-ul castiga din utilizatori unici. Care, pentru a se inmulti, trebuie stimulati in punctele fixe. Citește articolul
Mai bine de trei ani au trecut de cand estimam aici* o migrare a jurnalistilor cu experienta din presa scrisa catre publicatii exclusiv online, fiind atrasi de dinamismul acestui sector. Nu pot uita cum multi colegi de breasla imi spuneau atunci ca exagerez, ca nu e posibila o deplasare in masa a jurnalistilor cu ani bun in print catre new-media. Citește articolul
Internetul a devenit in ultimii ani un cordon ombilical care ne mentine conectati la tot ce inseamna informatie. Oamenii au inchis televizorul, trec fara sa intoarca capul pe langa tarabele cu ziare, insa tasteaza zilnic zeci de www-uri pentru a-si satisface nevoia de informare. Lumea celor 3 w devine a doua natura pentru multi dintre noi, astfel ca realizam ca mare parte din timpul nostru se consuma intre doua click-uri si-o postare pe Facebook. Si atunci, de ce ne-ar mira ca si presa a speculat microbul internetului, iar ziarele au migrat masiv catre acest tip de suport? E adevarat, criza financiara din ultimii ani le-a urgentat cumva traiectoria, insa, indiferent de factorii externi, finalitatea ar fi fost aceeasi. Citește articolul