Dupa incheierea perioadei de abonament prevazute, la ORANGE contractul se prelungeste automat. Astfel, clientii ORANGE pot solicita oricand, dupa incheierea perioadei de abonament, rezilierea numarului fara plata despagubirilor. Potrivit reprezentantilor companiei, rezilierea se face cu un preaviz de 30 de zile. Acelasi termen este valabil si pentru rezilierea contractelor de telefonie la COSMOTE.
"Conform termenilor generali ai contractului de abonament pentru serviciile COSMOTE, contractul de abonament se incheie pentru o perioada de valabilitate initiala, mentionata in cuprinsul acestuia. La finalul perioadei de valabilitate initiale, contractul se prelungeste pentru o perioada nedeterminata, cu exceptia cazului in care abonatul anunta in scris compania, cu cel putin 30 de zile inainte de sfarsitul perioadei de valabilitate initiale, ca doreste incetarea contractului”, spun reprezentantii companiei.
Insa, daca la ORANGE clientul nu este notificat de prelungirea automata a contractului, COSMOTE aduce la cunostiinta abonatilor, in termenul prevazut de lege, sfarsitul perioadei de valabilitate initiale.
Rezilierea contractelor de telefonie mobila inainte de expirarea abonamentului. Ce spun operatorii de telefonie mobila
Reprezentantii COSMOTE au precizat ca, potrivit termenilor generali ai contractului de abonament, abonatul poate solicita incetarea contractului, printr-o notificare scrisa, a carei dovada poate fi facuta de abonat si adresata COSMOTE cu cel putin 30 de zile inainte de data de la care doreste ca incetarea sa-si produca efectele.
In orice caz de incetare a contractului la initiativa abonatului, cu exceptia cazului in care abonatul a solicitat portarea sa catre un alt furnizor de comunicatii electronice, contractul se incheie in termen de maxim 30 de zile de la acceptarea de catre COSMOTE a notificarii, cu conditia ca abonatul sa-si achite integral sumele datorate in baza contractului incheiat cu COSMOTE.
Totodata, reprezentantii companiei au precizat pentru AvocatNet.ro ca abonatii care doresc incetarea contractului, inainte de sfarsitul perioadei de valabilitate initiale, vor fi obligati sa plateasca costurile de incetare pentru fiecare cartela SIM dezactivata inainte de terminarea perioadei initiale.
Astfel, contractul de abonament pentru serviciile COSMOTE prevede costuri de incetare de valori diferite, stabilite in functie de momentul la care contractul inceteaza, astfel:
- taxa de incetare este echivalentul a 100 RON/SIM dezactivat, daca incetarea contractului intervine la mai putin de 3 luni fata de sfarsitul perioadei initiale;
- taxa de incetare este echivalentul a 200 RON/SIM dezactivat, daca incetarea contractului intervine la mai mult de 3 luni dar la mai putin de 6 luni fata de sfarsitul perioadei initiale;
- taxa de incetare este echivalentul a 400 RON/SIM dezactivat, daca incetarea Contractului intervine la mai mult de 6 luni dar la mai putin de 12 luni fata de sfarsitul Perioadei Initiale;
- taxa de incetare este echivalentul a 800 RON/SIM dezactivat, daca incetarea contractului intervine la mai mult de 12 luni fata de sfarsitul perioadei initiale.
“In principiu, e vorba despre taxa de abonament, dar exista si contracte cu clauze specifice pentru reziliere”, au spus reprezentantii companiei pentru AvocatNet.ro.
De asemenea, acestia au precizat ca taxele difera in functie de tipul abonamentului si ofertele speciale de care clientul a beneficiat in ultima perioada, cat si de perioada din contract ramasa neonorata. In principiu se achita contravaloarea abonamentului pentru lunile ramase pana la expirarea perioadei contractuale, fara TVA. Totodata, in cazul ofertelor speciale pentru clientii Business pot exista taxe aditionale. In acelasi timp, obiectele achizitionate la pret promotional sunt pastrate de client.
Ce spune legea?
Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, modificata prin legea Legea nr. 161/2010, prevede drept clauza abuziva impunerea consumatorului, prin contract, a unei clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale. Totodata, potrivit presedintelui ANPC, Constantin Cerbulescu, cele mai multe plangeri inregistrate la Protectia Consumatorilor vizeaza operatorii de telefonie mobila.
Dezbatere AvocatNet.ro: V-ati regasit intr-o astfel de situatie? Cum ati procedat?
__
Nota AvocatNet.ro:
- VODAFONE nu a dat curs invitatiei AvocatNet.ro de a raspunde intrebarilor legate de relatia contractuala dintre clienti si operatorul de telefonie mobila cu privire la rezilierea contractelor.
Comentarii articol (92)