Procurorii Sectiei de urmarire penala si criminalistica din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie (PICCJ) au dispus, la data de 12 iulie 2011, neinceperea urmaririi penale fata de presedintele Camerei Deputatilor, Roberta Anastase, si secretarul Camerei Deputatilor, Sever Voinescu, informeaza un comunicat de presa al Ministerului Public. Demnitarii au fost acuzati de abuz in serviciu in forma calificata, fals intelectual, uz de fals si fals in declaratii, respectiv complicitate la aceste infractiuni.
La data de 28 septembrie 2010 s-a inregistrat la Sectia de urmarire penala si criminalistica din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie plangerea formulata de Grupul Parlamentar al Aliantei Politice PSD+PC din Camera Deputatilor in legatura cu desfasurarea, la data de 15 septembrie 2010, in Camera Deputatilor, a votului la Legea sistemului unitar de pensii.
De asemenea, conform documentului de presa, au fost formulate plangeri, cu acelasi continut de catre Fundatia pentru Apararea Cetatenilor pentru abuzurile statului si de catre patru persoane fizice (conexate conform dispozitiilor art.33-34 din Codul de procedura penala.)
Prin plangerile formulate s-a sustinut ca, in virtutea functiei de presedinte al Camerei Deputatilor, Roberta Anastase, sub pretextul defectarii sistemului de vot electronic, a validat realizarea votului la Legea sistemului unitar de pensii, prin ridicarea mainii.
“S-a aratat ca, prin aceasta modalitate, a marit intentionat numarul votantilor cu scopul realizarii cvorumului legal, necesar adoptarii legii, desi nu era intrunita majoritatea prevazuta de dispozitiile art.67 din Constitutie pentru votul acestui act normativ”, se arata in documentul de presa al MP.
In acelasi context, s-a sustinut ca Sever Voinescu, in calitate de secretar al Camerei Deputatilor si tot in scopul realizarii cvorumului a anuntat ca sunt prezenti in sala mai multi deputati votanti decat erau in realitate, astfel incat s-a produs un prejudiciu considerabil, prin efectele actului normativ adoptat cu incalcarea cvorumului legal si prin perturbarea grava a activitatii de legiferare a Camerei Deputatilor.
Conform procurorilor, din analiza materialui administrat in cauza a rezultat ca nu a fost comisa o fapta prevazuta de legea penala sub aspectul lipsei cvorumului de sedinta, deoarece Regulamentul Camerei Deputatilor prevede procedura de urmat pe parcursul desfasurarii activitatii de legiferare, dar si remediile situatiilor in care parlamentarii contesta respectarea acestor proceduri.
Astfel, potrivit stenogramelor sedintei, a existat cvorum pentru votul legii sistemului unitar de pensii, acesta nu a fost contestat potrivit procedurilor parlamentare, ci confirmat prin respingerea propunerii de reluare a votului.
Procurorii au concluzionat ca, la data de 20 septembrie 2010, Presedintele Camerei Deputatilor a propus in Biroul Permanent al Camerei Deputatilor inscrierea pe ordinea de zi a Plenului propunerea cu privire la oportunitatea reluarii votului asupra proiectului de lege, dar propunerea a fost respinsa, astfel incat, din perspectiva procedurilor parlamentare, s-a consacrat votul din 15 septembrie 2010.
De asemenea, din actele premergatoare efectuate in cauza, a rezultat ca Roberta Anastase a prezidat sedinta Plenului la data de 15 septembrie 2010 si a fost sesizata de catre un lider de grup despre existenta defectiunii la sistemul de vot electronic.
“Conform atributiilor stabilite prin Regulamentul Camerei a supus votului Plenului propunerea privind votul prin ridicarea mainii. Aceasta propunere s-a adoptat favorabil, acesta fiind temeiul in baza caruia s-a procedat la votul prin ridicarea mainii si nu in temeiul declaratiei pretins false a Presedintei Camerei Deputatilor”, se mai arata in documentul de presa.
Totodata, procurorii au apreciat din actele premergatoare efectuate ca Sever Voinescu, in calitate de secretar la sedinta Plenului, a desfasurat o activitate conform atributiilor stabilite prin Regulamentul Camerei si a anuntat numarul deputatilor prezenti.
“In raport cu aceste imprejurari rezulta ca nu exista inscrisul falsificat, uzul de fals, falsul in declaratii, asa incat nu exista nici faptele sesizate ca ar fi fost savarsite, respectiv nefunctionarea sistemului electronic de vot, falsificarea stenogramei sedintei sau complicitatea la aceste fapte”, mai informeaza documentul de presa.
Comentarii articol (4)