Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a publicat joi, in dezbatere publica, proiectul de Ordin pentru aprobarea modelului si continutului formularului "Declaratie privind optiunea pentru depunerea lunara a declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate".
Pentru declaratia 112 aferenta trimestrului IV 2011, optiunea de depunere lunara trebuie comunicata organului fiscal competent pana la data de
25 septembrie 2011 inclusiv.
Formularul
se completeaza in doua exemplare, inscriindu-se cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute. Astfel, un exemplar, semnat si stampilat conform legii, se depune la unitatea fiscala, direct la registratura sau la posta, prin scrisoare recomandata. Un al doilea exemplar se va fi pastrat de catre contribuabil.
Conform instructiunilor elaborate de ANAF,
completarea formularului se face astfel:
Sectiunea I "Date de identificare a contribuabilului"
Caseta "
Cod de identificare fiscala" se completeaza cu codul de identificare fiscal utilizat pentru completarea si depunerea formularului 112 “
Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate“.
Inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta.
Caseta “
Denumire/Nume, Prenume” se completeaza cu denumirea contribuabilului.
Caseta “
Domiciliu fiscal” se completeaza cu adresa domiciliului fiscal al contribuabilului.
Atentie! In cazul in care declaratia este completata de catre imputernicitul/reprezentantul legal/reprezentantul fiscal al contribuabilului, se vor trece datele de identificare ale contribuabilului pe care il reprezinta.
Sectiunea II "Reprezentare prin"
Se marcheaza cu "
X" in cazul in care, in relatiile cu organul fiscal, contribuabilul este reprezentat prin imputernicit/reprezentant legal/reprezentant fiscal si se inscriu numarul si data inregistrarii la organul fiscal, de catre imputernicit, a actului de imputernicire, in forma autentica si in conditiile prevazute de lege, sau numarul si data inregistrarii deciziei de aprobare a calitatii de reprezentant fiscal, dupa caz.
Caseta “
Date de identificare” se completeaza cu datele de identificare ale imputernicitului reprezentantului legal/reprezentantului fiscal.
Chiar daca prin modificarile aduse recent Codului fiscal, Guvernul a creat posibilitatea ca anumite entitati sa poata depune trimestrial declaratia fiscala unica, incepand cu veniturile obtinute in luna octombrie, reglementare nu este una obligatorie. Firmele au posibilitatea sa ramana in continuare cu un regim de declarare lunar, in conditiile in care solicita acest lucru organului fiscal.
Firmele pot alege sa depuna lunar declaratia unica
pana la data de 31 ianuarie inclusiv.
Atentie! Pentru declaratia aferenta trimestrului IV 2011, optiunea de depunere lunara trebuie comunicata organului fiscal competent
pana la data de 25 septembrie 2011 inclusiv.
De asemenea, contribuabilii care au, potrivit legii, obligatia depunerii trimestriale a declaratiei D112, dar au optat pentru depunerea lunara a acesteia, pot reveni la regimul de declarare trimestrial prin depunerea unei declaratii privind optiunea pana la data de 31 ianuarie.
Citeste AICI mai multe precizari importante referitoare la depunerea lunara sau trimestriala a Declaratiei unice.
_
Proiectul de Ordin si anexele sale sunt prezentate in fisierele atasate.
Comentarii articol (33)