ONRC a precizat recent, intr-un comunicat de presa, ca intre 30 ianuarie si 3 februarie se suspenda serviciul de verificare disponibilitate si/sau rezervare denumire firma, emblema, verificare unicitate sediu social, asociat unic, urmand ca, in aceasta perioada, sa nu se solutioneze nicio cerere de inregistrare in registrul comertului.
De asemenea, ONRC a suspendat, intre 26 ianaurie si 3 februarie, activitatea de lucru cu publicul, respectiv activitatea de primire la ghiseu si prin SFEI ( Sistem Formulare Electronice Inteligente ), a cererilor de inregistrare in registrul comertului (inmatriculari, mentiuni, radieri, depuneri si/sau mentionari acte, etc.).
Toate cererile de inregistrare in registrul comertului se vor primi in regim de corespondenta, in registratura generala, urmand sa fie inregistrate in registrul comertului, incepand cu data de 6 februarie 2012, pe un nou sistem informatic, esalonat, in functie de data primirii in registratura generala, dar nu mai tarziu de data de 10 februarie 2012.
Solicitantii vor fi instiintati cu privire la modalitatea de achitare a taxelor si tarifelor aferente, de rezolvare a observatiile formulate, daca este cazul, si asupra numerelor de inregistrare, a termenelor de solutionare si eliberare acordate, pe email, fax, prin corespondenta.
Informatiile vor fi disponibile si pe http://portal.onrc.ro, sectiunea servicii on-line Registrul Comertului (RC), respectiv serviciul stadiu dosar, pentru consultarea caruia este necesara doar autentificarea solicitantului ca utilizator pe portal (nu sunt antrenate din partea solicitantului costuri in acest sens), incepand cu data de 7 februarie 2012.
Si serviciul RECOM on-line va fi suspendat
Intre 3 si 7 februarie, va fi suspendat si serviciul RECOM on-line, acesta urmand sa functioneze numai la partea de informatii gratuite, in masura in care va fi posibil. De asemenea, intre 30 ianuarie si 7 februarie, se suspenda crearea de noi conturi RECOM pentru contractele in derulare, dar si incheierea de noi contracte RECOM.
Furnizarea de informatii din registrul comertului
ONRC precizeaza ca, in perioada 20 ianuarie si 3 februarie 2012, activitatea de furnizare informatii din registrul comertului (informatii punctuale, informatii statistice, certificate constatatoare ) si de eliberare copii certificate se va derula normal.
Toate modificarile din programul ONRC sunt cauzate de implementarea unui nou sistem informatic. Incepand cu data de 6 februarie 2012, activitatea de inregistrare in registrul comertului se va desfasura pe noul sistem informatic integrat realizat in cadrul proiectului “Servicii on-line ( de eguvernare) oferite de ONRC pentru comunitatea de afaceri prin intermediul unui portal dedicat”, finantat din fonduri structurale, Programul Operational Sectorial Cresterea Competitivitatii Economice, Axa Prioritara III Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor pentru Sectoarele Privat si Public, Domeniul Major de Interventie 2 Dezvoltarea si Cresterea Eficientei Serviciilor Publice Electronice, Operatiunea 1 Sustinerea Implementarii de Solutii de e-Guvernare si Asigurarea Conexiunii la Broadband, acolo unde este necesar.
Mai multe informatii privind desfasurarea activitatii oficiului registrului comertului in perioada 20.01.2012 – 03.02.2012 aici, site-ul Oficiului National al Registrului Comertului, www.onrc.ro.