Obligatia de a depune situatiile financiare corespunzatoare anului 2011 pana la data de 2 mai 2012 o au persoanele juridice fara scop patrimonial. Printre aceste se numara asociatiile, fundatiile sau alte organizatii de acest fel, partidele politice, patronatele, organizatiile sindicale, cultele religioase, precum si altele asemenea infiintate in baza unor legi speciale.
Conform reglementarilor legale, termenul de depunere al situatiilor financiare anuale ale persoanelor juridice fara scop patrimonial, la unitatile teritoriale ale MFP este de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar. Dupa calculele noastre, acest termen expira in 29 aprilie 2012. Totusi, pentru ca 29 aprilie este o zi de duminica, zi nelucratoare, termenul se amana pana in prima zi lucratoare dupa aceasta data, si anume 2 mai (30 aprilie si 1 mai fiind zile libere).
Situatiile financiare anuale in cazul persoanelor juridice fara scop patrimonial cuprind: bilantul si contul rezultatului exercitiului.
Organizatiile patronale si sindicale, precum si alte organizatii fara scop patrimonial, care nu desfasoara activitati economice, cu exceptia persoanelor juridice fara scop patrimonial de utilitate publica, intocmesc situatii financiare anuale simplificate care cuprind: bilantul prescurtat si contul prescurtat al rezultatului exercitiului.
Atentie! Persoanele juridice fara scop patrimonial care conduc contabilitatea in partida simpla nu intocmesc situatii financiare anuale.
Situatiile financiare anuale sunt supuse verificarii de catre cenzori sau de catre auditori financiari, potrivit legii, si trebuie sa fie insotite de o declaratie scrisa de asumare a raspunderii conducerii persoanei juridice pentru intocmirea situatiilor financiare anuale in conformitate cu Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial.
Situatiile financiare la 31 decembrie 2011 se depun la unitatile teritoriale ale MFP in format hartie si in format electronic sau se transmit in format electronic, avand atasata o semnatura electronica extinsa.
Formatul electronic consta intr-un fisier .pdf avand atasat un fisier cu extensia .xml si un fisier cu extensia .zip. Fisierul cu extensia .zip va contine raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupa caz, procesul-verbal al adunarii generale privind aprobarea situatiilor financiare anuale, declaratia de asumare a raspunderii conducerii persoanei juridice pentru intocmirea situatiilor financiare anuale in conformitate cu Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, scanate alb-negru, lizibil, si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 10 MB a fisierului .pdf la care este atasat fisierul zip.
Comentarii articol (0)