În Strategia guvernamentalã pentru susþinerea dezvoltãrii întreprinderilor mici ºi mijlocii în perioada 2004 - 2008 a fost introdusã Mãsura B2 Susþinerea IMM în introducerea standardelor de calitate ºi a sistemelor de management al calitãþii".
Printre acþiunile destinate sã susþinã IMM în adoptarea standardelor internaþionale ºi implementarea sistemelor de calitate, ca factori de creºtere a competitivitãþii ºi facilitarea pãtrunderii pe Piaþa Unicã, este prevãzutã înfiinþarea Centrului Român al Calitãþii care are ca scop diminuarea impactului aderãrii la Uniunea Europeanã.
În acest sens, Agenþia Naþionalã pentru Întreprinderi Mici ºi Mijlocii ºi Cooperaþie a prevãzut în bugetul pe anul 2005 finanþarea înfiinþãrii Centrului Român al Calitãþii prin programul denumit „Crearea Centrului Român al Calitãþii”, în subordinea ANIMMC, ca unitate de informare, documentare ºi consiliere a întreprinzãtorilor.
Extinderea UE va face posibilã creºterea dimensiunilor Pieþei Interne, aceasta numãrând peste 500 milioane de consumatori, piaþã în care persoanele, mãrfurile, serviciile ºi capitalurile vor circula liber. Prioritãþile de aderare spre care este orientatã România, prevãd integrarea completã în Piaþa Internã la orizontul anului 2007, proces care este în plinã desfãºurare, în direcþia menþionatã.
Întreprinderile româneºti trebuie pregãtite pentru fi capabile sã concureze fãrã restricþii într-o imensã piaþã europeanã, iar pe de altã parte, sã-ºi menþinã avantajele competitive pe propria piaþã.
Potrivit sondajelor de opinie organizate de ANIMMC în intervalul 2004 ºi 2005, sectorul IMM percepe certificarea calitãþii ºi implementarea standardelor de calitate ca inabordabilã din punctul de vedere al costurilor ºi al dificultãþii de obþinere a atestatelor.
Centrul Român al Calitãþii va îndeplini urmãtoarele funcþii:
De strategie, prin care se asigurã, fundamentarea, elaborarea ºi aplicarea strategiei ºi politicilor Guvernului din domeniul sãu de activitate;
De informare, prin care se asigurã accesul întreprinderilor mici ºi mijlocii la informaþii legate de sistemele de management ºi standardele europene de calitate;
De consiliere, prin care se îndrumã, în mod gratuit, întreprinderile mici ºi mijlocii în implementarea standardelor europene de calitate ºi a sistemelor de management.
Centrul va îndeplini urmãtoarele atribuþii:
-crearea ºi asigurarea funcþionãrii unei baze de date specializate cu lucrãri de referinþã în domeniu, precum ºi cu manuale ºi ghiduri privind sistemele de management ºi standardele europene de calitate;
-furnizarea de informaþii întreprinderilor mici ºi mijlocii referitoare la standardizarea produselor, tehnologiilor ºi a serviciilor;
-asigurarea unei consilieri gratuite necesare întreprinderilor mici ºi mijlocii pentru implementarea standardelor de calitate ºi a sistemelor de management, precum ºi pentru marcarea ºi etichetarea produselor, conform standardelor europene;
-realizarea unei baze de date despre furnizorii de servicii de instruire, consultanþã ºi certificare din domeniu sãu de activitate;
-elaborearea, implementarea ºi monitorizeazarea programelor de finanþare pentru întreprinderile mici ºi mijlocii în vederea susþinerii implementãrii standardelor de calitate ºi a sistemelor de management;
Comentarii articol (0)