Legitimatiile de calatorie se taxeaza la tarifele stabilite prin Ordinul ministrului transporturilor si infrastructurii nr. 944/2011, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 847 din 29 noiembrie 2011.
Tarifele cuprinse in acest act normativ vor fi modificate din toamna, mentioneaza Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 1.050/2013 pentru aprobarea tarifelor de deservire generala din transportul feroviar public de calatori. Documentul a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 531, din 22 august 2013 si va intra in vigoare la 1 septembrie 2013.
Potrivit noilor dispozitii, tarifele biletelor de tren se vor modifica de la 1 septembrie dupa cum urmeaza:
- la trenurile regio peste zona de 500 km s-au adaugat sume fixe de 20 lei/zona km cls I-a si 12 lei/zona km cls II-a, deoarece peste aceasta distanta nu exista trenuri directe; tarifele acestor zone sunt folosite la calcule pentru alte oferte si facilitati;
- noile tarife au fost rotunjite la 0,5 lei, in plus sau minus, matematic, pentru usurinta acordarii restului;
- la trenurile IR s-a propus majorarea tarifului tichetului de rezervare de la 3,30 lei la 4,00 lei.
De asemnea, pentru trenurile care circula pe sectia Anina-Oravita s-a stabilit un tarif unic de 10,00 lei, tarif valabil atat la casa de bilete cat si la conductorul de tren.
Scumpirea biletelor de tren vine ca urmare a faptului ca rata inflatiei a crescut de la ultima majorare a tarifelor si va continua sa urce in perioada urmatoare, a explicat recent Ministerul Transporturilor.
Ultima majorare de tarife a avut loc pe 14 august 2011 si s-a reflectat in incasarile anului 2012 cu un procent de crestere de 6%, a adaugat sursa citata.
Din august 2011, respectiv de la ultima marire a tarifelor aplicate pentru calatoriile cu trenul, si pana in luna iunie 2013, indicele inflatiei este de 108,28%.
In acelasi timp, la schimbarea mersului de tren 2011-2012, in decembrie 2011 la introducerea noilor ranguri de tren, tarifele la tren regio (fostul tren personal) au fost mentinute, iar pentru trenurile IR a fost calculat un tarif mediu intre tariful de tren accelerat si cel de tren rapid, a mai precizat MT.
La data intrarii in vigoare a Ordinului MT nr. 1.050/2013, Ordinul MT nr. 944/2011 privind aprobarea tarifelor pentru deservire generala in transportul feroviar public de calatori se abroga.
Comentarii articol (5)