In realitate, nicio organizatie si in nicio situatie nu are nevoie de cel mai bun candidat de pe piata. Toate organizatiile si in toate situatiile au nevoie de candidatul potrivit. Dar, o sa spuneti, dar daca cel mai bun de pe piata este si cel mai potrivit? Sigur, acest lucru este posibil, dar cerinta “gaseste-mi-l pe cel mai bun” nu pune in nicio situatie bazele unui proces de recrutare eficient si cu sanse de reusita.
Reputatia unui candidat poate constitui o premisa buna pentru un interviu, pentru o evaluare bazata pe criterii bine definite, dar ea nu poate sa inlocuiasca dovezile de performanta, un sistem de prioritati si valori in acord cu organizatia care recruteaza si, mai ales, nu poate inlocui caracterul. Si pentru ca, de fiecare data cand gasim dovezi ca nu suntem singurii care gandesc asa, ne bucuram, ne-am gandit sa va recomandam un articol scris din punctul de vedere al cuiva care nu lucreaza in resurse umane dar care, prin natura muncii sale, s-a confruntat de multe ori cu sarcina recrutarii celor mai potriviti candidati.
Astfel, autorul atrage atentia asupra celor 5 aspecte pe care le are in vedere atunci cand face o recrutare:
1. Exista atentie la detalii?
Orice afirmatie pe care o face un candidat, fie ca este vorba de CV sau de interviu, trebuie dovedita. Orice intervievator/evaluator bun va cauta exemple suficiente pentru a sustine competentele pe care isi doreste sa le identifice intr-un candidat.
2. Apar greseli in CV?
Cu alte cuvinte, cauta greseli acolo unde, teoretic, nu ar avea de ce sa existe. In principiu, orice candidat care isi trimite CV-ul verifica textul cu ajutorul software-ului cu care l-a redactat. Orice greseala de scriere/ortografie/gramatica spune ceva despre candidatul care aplica pentru un post vacant si, implicit, despre modul in care acesta isi finalizeaza sarcinile.
3. Cat de pregatit este candidatul?
Sunt putine situatiile in care un candidat intra in contact doar cu persoana care deruleaza interviul. Pana sa ajunga in sala de interviu el se “loveste” de cateva persoane (recetionista, asistenta etc.) care pot oferi un punct de vedere interesant despre comportamentul/atitudinea celui teroretic interesat de job.
Descoperiti si restul punctelor cheie de urmarit intr-un proces de evaluare pentru a identifica profesionistul potrivit (si nu pe cel mai bun de pe piata) in articolul 5 Things I Look for in a Great Job Interview.
Articol aparut initial pe www.portalhr.ro. Puteti citi articolul original AICI.
Comentarii articol (0)