Interviu realizat de Alina Botezatu, editor la Harta Consultantei in Afaceri
Andrei Dumitru este de aproximativ trei ani Partner la DPA, unde coordoneaza departamentul de litigii, executari silite si insolventa, care are o echipa formata din sapte avocati.
Din experienta, care ati descoperit ca sunt principalele trei caracteristici ale unui bun manager?
Un manager profesionist trebuie sa aiba abilitatea de a gestiona corespunzator resursele umane, materiale si financiare ale unei societati de avocatura si nu numai, fiind, asadar, un bun administrator. De asemenea, acesta trebuie sa aiba capacitatea de a lua decizii, rapide, in anumite circumstante, si, implicit, de a isi asuma responsabilitatea pentru masurile dispuse.
Nu in ultimul rand, as mentiona faptul ca un manager de succes trebuie sa isi determine echipa sa isi indeplineasca obiectivele de buna voie, fara tendinta de a induce o supunere din inertie la cerintele oficiale, fiind astfel capabil sa isi stimuleze fara stres colaboratorii.
Care este propria definitie pe care o aveti pentru leadership?
Leadership-ul este o arta bazata pe stiinta, o activitate prin care se influenteaza comportamentul, credintele si sentimentele membrilor grupului in scopul atingerii unui tel bine identificat. Leadership-ul inseamna abilitatea de a fi atent la prioritatile altora si de a fi capabil sa vezi diversitatea, sa formezi o echipa creativa care sa genereze un idei inovative necesare pentru atragerea clientilor.
Care ati ajuns sa credeti ca este diferenta dintre un lider si un manager?
Orice membru al unui grup din cadrul unei companii poate prezenta, intr-o anume masura si intr-un anumit context, carecteristici ale leadership-ului. Cu toate acestea, indiferent de bagajul de cunostinte dobandit, pentru a deveni un lider in adevaratul sens al cuvantului trebuie sa posezi nativ caracteristicile aferente. Una dintre acestea este abilitatea de a-i face oameni sa fie multumiti cu ceea ce fac si, totodata, de a-i provoca pe angajati sa isi atinga potentialul lor maxim.
Referitor la deosebiri, managerul vizeaza, de principiu, rezultatele pe termen relativ scurt si mediu, exercitandu-si autoritatea conferita de pozitie pe cand un lider isi seteaza rezultatele, target-ul companiei, pe termen lung, isi asuma o serie de riscuri, folosindu-si influenta personala in diverse domenii pentru a atrage clienti. As zice ca un manager face lucrurile cum trebuie, iar un lider ceea ce trebuie.
Preferam sa solicitam avocatilor din echipa DPA sa lucreze pentru atingerea unor obiective clare, bine definite in loc sa impunem un orar strict, oferindu-le, asadar, flexibilitatea de care au nevoie.
In privinta argumentelor mentionate, acestea au fost selectate ca urmare a experientei de peste 15 ani pe care DPA o are pe piata avocaturii, acesti factori fiind optimi pentru a crea echipa de succes pe care o avem astazi.
Prin motivarea colaboratorilor despre care am discutat mai devreme, aplicam principiul fidelizarii echipei noastre de avocati, abilitatile acestora fiind utilizate cu maxima eficienta in beneficiul casei noastre de avocatura.
Din aceste considerente, si nu numai, DPA este certificata ISO in managementul calitatii.
Ce reprezinta inovatia pentru un bun manager? Cata importanta acordati acestui concept in cadrul firmei?
Pentru a ne putea mentine in cadrul competitional al caselor de avocatura de top de pe piata de profil, promovam o cultura organizationala, bazata si pe inovatie, acordand o importanta deosebita acestui concept. In acest sens identificam idei si solutii noi in dosarele pe care le avem in lucru, analizand in detaliu fiecare element, previzionand de fiecare data fiecare miscare efectuata de catre partea adversa.
Asadar, pentru un bun manager, inovatia reprezinta capacitatea de a fi vizionar si de a fi constient de potentialele riscuri care pot fi consecintele aplicarii unei strategii inovative. Pentru a fi inovativ, un manager de succes trebuie sa aiba disponibilitatea de a invata continuu, capacitatea de analiza si sinteza, de comunicare si negociere, abilitati de lucru in echipa si de a fi imun la stress.
Care sunt cele mai importante carti citite in ultimul an? De ce acestea? Preferati sa le cititi pe hartie sau electronic?
Pe langa materialele specifice domeniului avocaturii pe care le analizez constant, imi fac intotdeauna timp pentru a lectura carti din genuri total diferite. Printre ultimele carti citite ar fi: "Teoria socialismului si a capitalismului" de Hans Hermann Hoppe, "Prea multa fericire" de Alice Munro si "Bushido. Codul Samurailor" de Inazo Nitobe. Sunt conservator: prefer sa citesc de pe hartie in detrimentul formatului electronic.
Ce pasiuni aveti?
In primul rand, pentru mine avocatura este o pasiune, un mod de a fi. Evident, mai am si alte pasiuni, hobby-uri cum ar fi: calatoriile in destinatii exotice, practic constant orice activitate sportiva, vizionatul filmelor cu tenta istorica, cititul, masinile si jocul de poker.