Potrivit Ministerului Mediului, tichetele electronice acordate persoanelor fizice prin programul Rabla 2014 s-au epuizat ieri.
"Este pentru prima data cand tichetele sunt epuizate inainte de termenul limita stabilit de calendarul de desfasurare. Succesul din acest an se datoreaza categoric introducerii in premiera a tichetelor electronice gestionate prin sistemul informatic al AFM. Astfel, atat noi, autoritatile, cat si beneficiarii am putut urmari in timp real dinamica desfasurarii intregului proces de accesare a tichetelor electronice. Pe de alta parte, derularea Programului prin dealerii auto, dar si faptul ca tichetele nu au mai fost impartite pe judete, ele fiind consumate in functie de cerere, au generat deopotriva rezultatele cele mai bune de la lansarea Programului in urma cu 10 ani", spune Attila Korodi, ministrul Mediului, conform comunicatului citat.
Oficialul a adaugat ca ministerul va dezbate pana la finalul anului cum va arata programul de innoire a parcului auto in anul 2015.
Pana la inceputul lunii iulie, in cadrul Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national 2014, pentru persoane fizice, se inregistrasera aproape 10.000 de rezervari in sistemul informatic, fiind disponibile la acea data 7.100 de tichete. Astfel ca inca de atunci ministrul mediului declarase ca programul s-ar putea incheia in septembrie sau octombrie, daca se va mentine ritmul de alocare a tichetelor.
Programul Rabla 2014, aflat la cea de-a zecea editie, a fost lansat in luna aprilie 2014 si a dat posibilitatea ca 17.000 de romani sa isi inlocuiasca masinile vechi, poluante cu altele noi, cu emisii reduse, se arata intr-un comunicat recent al Ministerului Mediului.
Pentru aceasta editie a fost alocata suma de 119 milioane lei pentru persoanele fizice care au dorit sa-si caseze avutovehiculul vechi si sa-l schimbe cu unul nou, se mentioneaza in documentul citat. Prima de casare acordata fiecarui beneficiar al Programului a fost de 6500 lei. Rezervarea primului tichet electronic, de la lansarea Programului, a fost inregistrata in sistemul informatic al AFM in data de 8 aprilie 2014.
Ce pasi trebuiau urmati pentru casarea vechii masini?
Cei care au dorit sa renunte la masina invechita si sa cumpere una noua au putut primi o prima de casare in valoare de 6500 lei. De asemenea, pentru stimularea achizitionarii autovehiculelor cat mai "prietenoase" cu mediul, s-a oferit, in continuare, posibilitatea acordarii, pe langa prima de casare, a unui eco-bonus in valoare de 500 lei pentru:
- achizitionarea unui autovehicul nou, incadrat in norma de poluare Euro 6;
- achizitionarea unui autovehicul nou, al carui motor genereaza o cantitate de emisii ce CO2 mai mica de 100g/km;
- achizitionarea unui autovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid.
Pentru a-si achizitiona un nou autoturism in cadrul Rabla 2014, persoanele fizice trebuiau sa urmeze urmatorii pasi:
Pasul 1. Proprietarul autovehiculului uzat consulta lista producatorilor validati si il alegea pe cel de la care dorea sa achizitioneze noua masina. Lista dealer-ilor validati este disponibila AICI.
Pasul 2. Se prezenta la dealerul ales, in vederea inscrierii in program. In aceasta etapa, era nevoie ca proprietarul masinii sa declare daca va fi beneficiarul direct al tichetului electronic sau daca cedeaza acest drept unei alte persoane.
Pasul 3. Producatorul/dealerul introducea, in aplicatia PSIPAN 2014, date privind proprietarul si autovehiculul uzat si ii elibera proprietarului o nota de inscriere. AFM verifica in termen de 5 zile datele introduse in aplicatia PSIPAN si confirma/infirma corectitudinea acestora.
Pasul 4. Dupa confirmarea corectitudinii datelor de catre AFM, dealer-ul ii transmitea proprietarului ca a primit acceptul sa mearga la un colector autorizat sa isi caseze autovehiculul uzat, in vederea obtinerii certificatului de distrugere, si la Politie pentru radierea autovehicului.
Pasul 5. Dupa aceste actiuni, proprietarul trebuia sa se prezinte din nou la dealer-ul auto pentru a-si completa dosarul de participare cu certificatul de distrugere si certificatul de radiere. Din acel moment, beneficiarul avea la dispozitie 25 de zile sa finalizeze contractul de de achizitie pentru autovehiculul nou si sa achite avansul.
Daca acest termen nu era respectat, tichetul se pierdea, mergea inapoi in sistemul national si era redirectionat catre alt beneficiar.
Pasul 6. In termen de 90 de zile de la data incheierii contractului de vanzare – cumparare, dealer-ul emitea factura de livrare a autovehiculului nou.
In aceasta editie a Programului s-a putut inscrie orice persoana cu domiciliul sau resedinta in Romania, care nu avea obligatii de plata la bugetul local si era proprietarul unui autovehicul cu o vechime de minimum 8 ani.
Comentarii articol (0)