Angajatorii care pierd informatiile din Revisal si le reintroduc manual, insa gresit, se vor confrunta cu dublarea contractelor de munca ale salariatilor, se mentioneaza intr-un ghid realizat de ITM Harghita.
Mai exact, dublarea contractelor de munca in Revisal este posibila daca s-au pierdut datele, au fost reintroduse manual si nu sunt la fel cu datele originale (apar probleme la numarul si data contractului), se precizeaza in documentul citat.
In acest caz desfacerea contractului NU va fi posibila, pentru ca salariatul va avea probleme la ANOFM cand va incerca sa obtina ajutorul de somaj, deoarece la ANOFM va avea activ contractul vechi, original, care s-a pierdut, subliniaza reprezentantii ITM Harghita.
Pentru remedierea acestei situatii angajatorii vor trebui sa se deplaseze la sediul inspectoratului teritorial de munca unde se afla in evidenta si sa depuna o cerere de obtinere a unui extras din Revisal. Pe baza acestui extras, unde vor aparea atat datele nou introduse, cat si cele vechi, acestia vor introduce contractul vechi cu datele exacte din extras, dupa care vor inceta acel contract, au explicat sursele citate.
Important! Tariful pentru furnizarea datelor in Revisal pentru refacerea continutului sau la angajator, prin eliberarea unor extrase pe suport hartie din baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii a crescut din 2 iunie la 20 lei.
Dublarea contractelor de munca poate fi generata de urmatoarele erori, exemplificate in ghidul ITM Harghita:
SC TEST SRL are 3 angajati:
1. NUME1, avand contractul nr. 2 din data de 01.01.2000
2. NUME2, avand contractul nr. 10/21 din data de 01.01.2000
3. NUME3, avand contractul nr. 22 din data de 01.10.2000
Firma schimba contabilul sau pierde datele, fara sa fi facut vreo salvare de siguranta din Revisal (lucru care NU trebuie ignorat, angajatorii ar trebui sa faca dupa orice modificare de date o salvare de siguranta). Noul contabil sau firma introduce din nou datele contractelor, dar face o eroare ori la numarul contractului ori la data contractului:
1. NUME1, va avea contractul nr. 02 din data de 01.01.2000
2. NUME2, va avea contractul nr. 10 /21 din data de 01.01.2000
3. NUME3, va avea contractul nr. 22 din data de 01.11.2000Informatiile introduse sunt gresite. Astfel, la primul contract, numarul contractului este 02 in loc de 2, la al doilea, numarul contractului este 10 /21 in loc de 10/21 (este un spatiu intre cifra si caracter), iar la ultimul, data contractului este 01.11.2000 in loc de 01.10.2000.
Dupa depunere, aceste contracte se vor dubla si ambele vor fi active deoarece din partea programului acestea sunt date diferite (un salariat poate avea mai multe contracte in cadrul aceleiasi firme), se arata in ghidul ITM Harghita.
Conform sursei citate, la desfacerea contractului 1, de exemplu, se va inceta contractul cu nr. 02, dar va ramane activ contractul cu nr. 2, iar atunci cand salariatul se va deplasa la ANOFM, acolo nu va primii ajutorul pana nu se inceteaza si contractul cu nr. 2, insa acele date firma nu le are pentru ca au fost pierdute.
Ca sa remedieze aceasta situatie, angajatorii trebuie sa ceara extrasul de la ITM pe baza caruia vor introduce si contractul nr. 2 pentru NUME1 (vor fi atenti la introducere si eventual vor verifica de doua ori, pana sa salveze), dupa care incetarea contractului eronat se va face cu data inceperii activitatii, iar la temei legal se va selecta "Nulitate contract” si vor transmite datele noi, mentioneaza aceeasi sursa.
Comentarii articol (8)