Ordonanta Guvernului nr. 24/2014 pentru stabilirea unor masuri privind controlul statului in domeniul constructiilor a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 638, din 29 august 2014.
Conform acestui act normativ, Inspectoratul de Stat in Constructii se organizeaza ca institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.
Aceasta desi, timp de doi ani, ISC s-a aflat in subordinea Guvernului. Mai precis, prin OUG nr. 16/2012, institutia a trecut, alaturi de Oficiul pentru Cadastru, din subordinea Ministerului Dezvoltarii Regionale in subordinea Guvernului, premierul Victor Ponta declarand atunci ca "aceste structuri revin acolo unde le este locul si unde pot fi functionale".
Practic, prin ordonanta publicata recent, se revine la reglementarile initiale, care prevedeau ca ISC este subordonat Ministerului Dezvoltarii Regionale.
Actul normativ,ce intra in vigoare din 1 ianuarie 2015, prevede, totodata, ca ISC se va finanta integral din venituri proprii, iar fondurile necesare pentru indeplinirea atributiilor, inclusiv calculul si virarea sumelor, se vor asigura potrivit prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea in constructii.
In ceea ce priveste bugetul de venituri si cheltuieli pentru activitatile finantate integral din venituri proprii, acesta se aproba anual ca anexa la bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.
"Inspectoratul de Stat in Constructii este obligat sa participe la toate fazele determinante stabilite prin proiect si acceptate de inspectoratele teritoriale in constructii competente", se precizeaza in OG nr. 24/2014.
Conform reglementarilor, institutia realizeaza venituri si din efectuarea de prestatii si servicii specifice, precum si din alte surse prevazute de legislatia in vigoare, care se fac venit la bugetul de venituri si cheltuieli al institutiei. Din veniturile obtinute, Inspectoratul de Stat in Constructii isi finanteaza cheltuielile de organizare si functionare.
Comentarii articol (1)