Programul "Rabla" a inceput in data de 1 aprilie, cu etapa inscrierii si validarii solicitantilor producatori de masini, aceasta urmand sa tina pana pe 10 aprilie.
Conform Ghidului de finantare Rabla 2015, care a fost publicat in Monitorul Oficial saptamana trecuta, pentru a fi validati, producatorii trebuie sa depuna la AFM un dosar cu mai multe documente, printre care si un certificat constatator de la Oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul in a carui raza teritoriala isi au sediul social. In privinta acestui document, producatorii au solicitat AFM-ului sa clarifice daca acesta poate fi depus in format tiparit, in situatia in care a fost emis electronic.
Prin urmare, AFM a publicat recent un anunt prin care a subliniat ca certificatul constatator depus trebuie sa fie ori cel original, ori o copie legalizata a acestuia.
"Conform prevederilor Ghidului de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national, aprobat prin Ordinul nr. 609/2015, solicitantii trebuie sa depuna certificatul constatator emis de catre Oficiul registrului comertului in original sau in copie legalizata", scrie in anunt.
In acest sens, reprezentantii autoritatii au facut trimitere la Decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 6/2015, potrivit careia un document electronic in format tiparit nu poate fi asimilat celui original, deoarece acesta nu mai contine semnatura electronica aplicata initial.
Nota: Mai multe informatii despre Decizia ICCJ nr. 6/2015 puteti gasi in acest articol.
Ce acte trebuie sa contina dosarul de validare
In afara de certificatul constatator emis de Oficiul registrului comertului (original sau copie legalizata), dosarul de validare pe care producatorii il depun la registratura AFM mai trebuie sa includa:
- cererea de validare a producatorului (in original, semnata si stampilata de reprezentantul legal sau de imputernicitul acestuia);
- imputernicirea notariala (original), pentru cazul in care cererea de validare este semnata de catre persoana imputernicita;
- actul de identitate al reprezentantului legal (copie certificata "conform cu originalul");
- dupa caz, actul de identitate al persoanei imputernicite (copie certificata "conform cu originalul";
- certificatul de cazier fiscal al societatii, eliberat de catre organul teritorial de specialitate al Ministerului Finantelor Publice (original sau copie legalizata);
- certificatul de atestare fiscala privind obligatiile de plata catre bugetul de stat, emis de catre organul teritorial de specialitate al MFP (original sau copie legalizata);
- certificatul de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local, emis de catre autoritatea publica locala in a carei raza teritoriala isi are sediul social producatorul (original sau copie legalizata);
- certificatul de atestare privind obligatiile la Fondul pentru mediu, eliberat de catre AFM (original sau copie legalizata);
- certificatul de inregistrare in registrul comertului, emis de catre oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul in a carui raza teritoriala isi are sediul social producatorul (copie certificata "conform cu originalul";
- actul doveditor al calitatii de constructor de autovehicule, importator de autovehicule noi sau de reprezentant autorizat al constructorului/importatorului (copie certificata "conform cu originalul", plus, daca e cazul, traducerea autorizata a acestuia in original sau copie legalizata);
- documentul doveditor al deschiderii contului 50.70.24 "Disponibil din sume alocate din Fondul pentru mediu reprezentand finantare sau cofinantare nerambursabila a proiectelor pentru protectia mediului" (copie certificata "conform cu originalul");
- certificatul de cazier judiciar al societatii, eliberat de catre organul teritorial de specialitate al Ministerului Afacerilor Interne (original sau copie legalizata).
Potrivit ghidului Programului "Rabla", dosarul de validare se poate depune la registratura AFM intr-un plic sigilat. Totusi, plicul poate fi transmis si prin orice mijloc care asigura confirmarea receptionarii acestuia de catre autoritate, pana pe 10 aprilie.
In mod obligatoriu, pe plic trebuie sa fie inscrise denumirea completa a producatorului si adresa sediului social, titlul "Dosar de validare in Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national pentru anul ...." - producator, perioada de organizare a sesiunii de inscriere.
Nota: Mai multe informatii despre Programul "Rabla" puteti afla din ghidul acestuia, care este disponibil aici.
Comentarii articol (0)