Conform Ordinul MFP nr. 513/2015, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 300 din 30 aprilie 2015 si care a intrat in vigoare la data publicarii, firmele care utilizeaza case de marcat trebuie sa intocmeasca un Registru de bani personali, document in care sa fie inscrisi banii personali ai angajatilor.
Noile dispozitii stabilesc ca firma va notifica organul fiscal competent ca a constituit Registrul de bani personali, precizand data deschiderii documentului si numarul de pagini, conform numerotarii acestora.
Atentie! Cei care nu vor intocmi Registrul de bani persoanli vor fi sanctionati din 8 mai cu amenda de 9.000 lei.
Notificarea trebuie depusa la organul fiscal in termen de cinci zile lucratoare de la data publicarii Ordinului MFP nr. 513/2015, adica pana pe 8 mai, dupa cum ne-au explicat reprezentantii Biroului de Asistenta si Indrumare a Contribuabililor, din cadrul ANAF.
Acestia au adaugat ca documentul poate fi depus direct la organul fiscal sau prin posta, cu confirmare-primire.
Conform surselor citate, in notificare trebuie mentionate datele de identificare ale contribuabilului, precum si urmatoarele informatii:
In conformitate cu Ordinul MFP nr. 513/2015, comunic faptul ca s-a deschis Registrul de bani personali, in data de ..., care contine ... file, la urmatoarea adresa/urmatoarele adrese ..."
In ceea ce priveste modul de sanctionare a firmelor care nu vor depune pana pe 8 mai notificarea catre ANAF, cat si despre posibilitatea utilizarii Registrului de bani personali in conditiile in care Fiscul nu este notificat, reprezentantii Biroului de Asistenta si Indrumare a Contribuabililor nu ne-au oferit un raspuns concret. In acest sens, AvocatNet.ro a trimis o solicitare catre biroul de presa al ANAF, la care nu a primit un raspuns pana la data publicarii articolului.
Regulile in vigoare stabilesc ca odata ce va primi notificarea din partea contribuabililor, organul fiscal va inregistra intr-o evidenta proprie, tinuta la nivelul fiecarui contribuabil, registrele de bani personali notificate ca fiind constituite.
Cum se completeaza Registrul de bani personali?
Ordinul MFP nr. 513/2015 prevede ca registrul are paginile numerotate in ordine crescatoare si se semneaza pe ultima pagina de catre administratorul operatorului economic sau de catre persoana imputernicita de acesta.
De asemenea, registrul de bani personali se compleaza zilnic de catre angajatii operatorului economic, la inceputul programului de lucru, fara stersaturi sau modificari si fara a lasa spatii neutilizate.
Aflati din acest articol care sunt cele sase informatii esentiale pe care trebuie sa le contina Reigstrul de bani personali.
Chiar daca documentul este completat de catre salariatii firmei, totusi operatorul economic raspunde de integritatea registrului si de completarea zilnica a acestuia de catre angajati.
Totodata, registrul se pastreaza la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor cu scopul de a fi prezentat organelor de control, iar un operator economic poate utiliza un singur registru pentru fiecare magazin.
Puteti consulta modelul registrului in documentul atasat.