Art. I. - Regulamentul de organizare si functionare a Ministerului Justitiei, aprobat prin Ordinul ministrului justitiei nr. 120/C/2011, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, ParteaI, nr. 116 din 16 februarie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 54, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 54. - (1) In cazul absentei din institutie, directorii si ceilalti conducatori ai compartimentelor din structura organizatorica a ministerului deleaga, cu avizul sefului ierarhic superior, atributiile care le revin unei persoane cu functie de conducere din subordine sau, in lipsa acesteia ori in caz de imposibilitate obiectiva si justificata a preluarii atributiilor respective de catre aceasta, unei persoane cu functie de executie din cadrul compartimentelor pe care le coordoneaza, cu acordul acesteia din urma, prin decizie scrisa, intocmita in acest sens.”
2. La articolul 57, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 57. - (1) In cazul absentei din institutie, sefii de serviciu deleaga, cu avizul sefului ierarhic superior, atributiile care le revin unei persoane cu functie de conducere din directie sau, in lipsa acesteia ori in caz de imposibilitate obiectiva si justificata a preluarii atributiilor respective de catre aceasta, unei persoane cu functie de executie din cadrul serviciilor pe care le coordoneaza, cu acordul acesteia din urma, prin decizie scrisa, intocmita in acest sens.”
3. La articolul 60, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „Art. 60. - (1) In cazul absentei din institutie, sefii de birou deleaga, cu avizul sefului ierarhic superior, atributiile care le revin unei persoane cu functie de conducere din directie sau, in lipsa acesteia ori in caz de imposibilitate obiectiva si justificata a preluarii atributiilor respective de catre aceasta, unei persoane cu functie de executie din cadrul birourilor pe care le coordoneaza, cu acordul acesteia din urma, prin decizie scrisa, intocmita in acest sens.”
4. La articolul 63, litera e) se abroga.
5. Articolul 68 se abroga.
6. La articolul 73, litera j) se abroga.
7. La articolul 89 punctul 1, literele b) si c) se abroga.
8. La articolul 89 punctul 1, litera f) se modifica si vaavea urmatorul cuprins: „f) participa la comisiile mixte si verifica, impreuna cu reprezentanti ai Ministerului Sanatatii, modul de efectuare a lucrarilor medico-legale;”.
9. La articolul 98, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „a) reprezinta ministerul si apara drepturile si interesele acestuia in fata instantelor judecatoresti si a altor organe jurisdictionale, precum si in procedurile de mediere, pe baza delegatiei date de conducerea ministerului, precum si in raporturile cu alte organe, cu persoane fizice sau juridice si/sau formuleaza propuneri de delegare a dreptului de reprezentare;”.
10. La articolul 98, literele j) si k) se abroga.
11. La articolul 98, dupa litera n) se introduce o noua litera, litera n1), cu urmatorul cuprins: „n1) colaboreaza cu Directia financiar-contabila, la sesizarea acesteia, pentru recuperarea creantelor exigibile, in situatia neexecutarii benevole si amiabile;”.
12. La articolul 981, litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „b) verifica si avizeaza, sub aspectul legalitatii, clauzele contractelor si actelor aditionale incheiate de minister, atribuite in urma aplicarii unor proceduri de achizitie publica, precum si ale tuturor conventiilor/protocoalelor/intelegerilor in care Ministerul Justitiei este parte si elaboreaza, alaturi de Directia investitii, modele de contract de achizitie publica;”.
13. La articolul 981, dupa litera f) se introduce o noua litera, litera f1), cu urmatorul cuprins: „f1) verifica si avizeaza, sub aspectul legalitatii, deciziile de retinere sau de imputare privind recuperarea pagubelor cauzate de salariatii aparatului propriu al ministerului;”.
14. La articolul 981, dupa litera l) se introduc doua noi litere, literele l1) si l2), cu urmatorul cuprins: „l1) intocmeste puncte de vedere consultative referitoare la modalitatea de interpretare si aplicare a actelor normative, la solicitarea institutiilor/autoritatilor publice sau a persoanelor fizice sau juridice, din dispozitia conducerii ministerului, in conditiile in care problema de drept intra in aria de competenta a directiei; l2) colaboreaza cu Directia investitii - Serviciul gestiunea investitiilor, la solicitarea expresa a acestui compartiment, in ceea ce priveste operatiunile juridice cu privire la imobilele aflate in proprietatea sau in administrarea ministerului si a instantelor judecatoresti, daca operatiunea implica aspecte din sfera de atributii a Directiei contencios;”.
15. La articolul 108 punctul 1, literele a), b), c), e), h), i) si k) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „a) stabileste si urmareste indeplinirea obiectivelor Romaniei care deriva din calitatea de stat membru al UE si care vizeaza aspecte de fond din aria proprie de competenta a ministerului;
b) participa, dupa consultarea si cu sprijinul celorlalte compartimente din minister, la elaborarea documentelor programatice ale UE in domeniul justitiei;
c) coordoneaza, monitorizeaza si sprijina indeplinirea obligatiilor in domeniul justitiei care decurg din prevederile Tratatului de aderare a Romaniei la UE, ale celorlalte angajamente rezultate din procesul de aderare la UE, precum si din strategiile si programele nationale adoptate in contextul politicilor UE;...............................................................................................
e) asigura notificarea catre structurile de specialitate din cadrul Ministerului Afacerilor Externe a masurilor normative luate de minister pentru transpunerea actelor normative ale UE, pe baza informatiilor furnizate de compartimentele de specialitate;...............................................................................................
h) reprezinta, alaturi de directiile de specialitate, ministerul la comitetele si grupurile de lucru ale Comisiei Europene si Consiliului Uniunii Europene si pregateste mandatele necesare pentru participare;
i) pregateste, alaturi de directiile de specialitate, mandatele necesare pentru participarea conducerii ministerului la Consiliul Uniunii Europene - Justitie si Afaceri Interne sau la alte reuniuni la nivel inalt, in domeniile de competenta ale directiei;...............................................................................................
k) formuleaza propunerile in vederea armonizarii cadrului normativ ce intra in competenta ministerului si a institutiilor din subordinea acestuia cu normele dreptului UE, in masura in care se impune;”.
16. La articolul 108 punctul 1, litera j) se abroga.
17. La articolul 108 punctul 3, litera d) se modifica si vaavea urmatorul cuprins: „d) analizeaza si formuleaza puncte de vedere, in domeniul justitiei, cu privire la compatibilitatea legislatiei nationale si a instrumentelor internationale la care Romania este sau urmeaza sa devina parte cu dispozitiile internationale in materia drepturilor omului;”.
18. La articolul 108 punctul 4, literele c) si d) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „c) participa la dezvoltarea dimensiunii civile a contributiei Romaniei in gestionarea crizelor din cadrul Politicii de securitate si aparare comune (PSAC), prin gestionarea, impreuna cu Directia resurse umane, a detasarii personalului din aparatul propriu al ministerului si institutiilor din subordinea acestuia la diverse operatii civile de management al crizelor;
d) emite puncte de vedere, la solicitarea compartimentelor de specialitate din minister, cu privire la proiectele de acte normative in domeniul apararii, securitatii nationale, gestionarii situatiilor de criza care asigura implementarea acquis-ului UE in domenii de fond din aria proprie de competenta a ministerului;”.
19. La articolul 115, literele m) si v) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: „m) intocmeste proiectele de ordin de stabilire a drepturilor salariale pentru judecatori si asistenti judiciari si colaboreaza, dupa caz, cu directiile de specialitate din cadrul aparatului tehnico-administrativ al Consiliului Superior al Magistraturii si cu instantele judecatoresti;...............................................................................................
v) tine evidenta asistentilor judiciari si gestioneaza dosarele profesionale ale acestora;”.
20. La articolul 115, dupa litera q) se introduce o noua litera, litera q1), cu urmatorul cuprins: „q1) elaboreaza sau, dupa caz, analizeaza proiectele de ordin de numire si de eliberare din functie a directorului general si a directorilor generali adjuncti ai Directiei Nationale de Probatiune;”.
21. La articolul 115, litera s) se abroga.
22. La articolul 117, litera c) se abroga.
23. La articolul 117, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „d) dosarele profesionale ale personalului din minister si ale asistentilor judiciari;”.
24. La articolul 119, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins: „(4) Serviciul resurse umane efectueaza mentiunile referitoare la personalul de probatiune in registrul si opisul alfabetic prevazute la alin. (1) pana la data operationalizarii departamentului cu atributii de resurse umane din cadrul Directiei Nationale de Probatiune.”
25. Articolele 130-132 se abroga.
26. La articolul 149, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „d) intocmeste proiectele deciziilor de retinere sau de imputare privind recuperarea pagubelor cauzate de salariatii aparatului propriu al ministerului, pe care le transmite spre avizare, sub aspectul legalitatii, Directiei contencios si, ulterior aprobarii acestora, le pune in executare;”.
27. Dupa articolul 172 se introduce un nou titlu, titlulVII1 „Directia Nationala de Probatiune”, cuprinzand articolele 1721 si 1722, cu urmatorul cuprins: „TITLUL VII1 Directia Nationala de Probatiune
Art. 1721. - (1) In cadrul ministerului functioneaza Directia Nationala de Probatiune, structura cu personalitate juridica, constituita in temeiul Legii nr. 252/2013 privind organizarea si functionarea sistemului de probatiune, cu modificarile si completarile ulterioare
(2) Activitatea Directiei Nationale de Probatiune este coordonata direct de catre ministrul justitiei
(3) Regulamentul de organizare si functionare a sistemului de probatiune se aproba prin ordin al ministrului justitiei.
Art. 1722. - (1) Pana la data operationalizarii departamentului cu atributii de resurse umane din cadrul Directiei Nationale de Probatiune, dar nu mai tarziu de data de 1 octombrie 2015, Serviciul resurse umane din cadrul Directiei resurse umane din minister:
- indeplineste atributiile prevazute de lege referitoare la numirea, modificarea raporturilor de serviciu si eliberarea din functie a personalului de probatiune si intocmeste actele administrative de stabilire a drepturilor salariale ale acestuia;
- indeplineste atributiile prevazute la art. 19 alin. (2) si (3) din Hotararea Guvernului nr. 1.079/2013 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 252/2013 privind organizarea si functionarea sistemului de probatiune, cu modificarile ulterioare;
- tine evidenta personalului de probatiune si gestioneaza dosarele profesionale ale acestuia
(2) Pana la data prevazuta la alin. (1), la nivelul Serviciului resurse umane din cadrul Directiei resurse umane din minister sunt organizate si urmatoarele evidente:
a) registrul privind personalul din serviciile de probatiune, cu urmatoarele rubrici: numar curent, numele si prenumele, studii, numarul dosarului profesional, alte date de interes;
b) dosarele profesionale ale personalului de probatiune
(3) Pana la data operationalizarii departamentului cu atributii economice si administrative din cadrul Directiei Nationale de Probatiune, dar nu mai tarziu de data de 1 octombrie 2015, Directia financiar-contabila si Directia investitii din minister indeplinesc atributiile prevazute la art. 20 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 1.079/2013, cu modificarile ulterioare
(4) Pana la operationalizarea departamentelor din cadrul Directiei Nationale de Probatiune, altele decat cele prevazute la alin. (1)-(3), compartimentele din cadrul ministerului indeplinesc atributiile prevazute la art. 10 din Hotararea Guvernului nr. 1.079/2013, cu modificarile ulterioare, potrivit specificului acestora
(5) Pana la data angajarii personalului specializat in Directia Nationala de Probatiune si in structurile teritoriale, Directia tehnologia informatiei din minister, impreuna cu tribunalele, asigura si gestioneaza sistemele si echipamentele de tehnologia informatiei ale Directiei Nationale de Probatiune, respectiv ale structurilor teritoriale.”
28. La articolul 173, dupa alineatul (4) se introduce unnou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins: „(5) Compartimentele din minister sprijina Directia afaceri europene si drepturile omului in vederea indeplinirii atributiilor sale specifice reglementate la art. 108, luand in considerare, in special, termenele restrictive pe care este tinuta sa le respecte Romania in relatia cu institutiile UE.”
Art. II. - Compartimentele din cadrul Ministerului Justitiei vor duce la indeplinire dispozitiile prezentului ordin.
Art. III. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul justitiei, Robert Marius Cazanciuc
Bucuresti, 23 aprilie 2015.
Nr. 1.412/C.
Comentarii articol (0)