La prezidiu, in cadrul a doua sesiuni de plen si a unui workshop dedicat tehnologiei si modului in care aceasta influenteaza dezvoltarea companiilor, specialisti din cadrul unor companii de renume au abordat o plaja larga de subiecte, oferind audientei o perspectiva asupra oportunitatilor de dezvoltare personala si a afacerii, dar si a provocarilorcu care se pot confrunta. Noile reglementari fiscale si legislative din 2015 (prezentate de EY Romania), riscurile care impacteza afacerea (Allianz-Tiriac Asigurari), alegerea partenerilor de afaceri potriviti (Coface Romania), formalitatile de accesare a fondurilor europene (REI Finance Advisors), psihologia vanzarilor, ca mijloc de genera schimbari in comportamentul consumatorului (EY Romania), dar si optimizarea costurilor prin solutii fixe si mobile (Telekom Romania) sau importanta direct marketing-uluiin mixul de comunicare B2B (Kompass Romania) sunt subiecte care au fost dezbatute in cadrul evenimentului “IMM ReStart” Iasi. Ca in toate editiile conferintei, participantii care si-au dorit sa primeasca sfaturi si consultanta personalizate gratuite, au avut ocazia de a participa la intalniri private pe teme de fiscalitate (oferite de reprezentantii EY Romania), solutii pentru optimizarea costurilor (Telekom) si fonduri disponibile pentru afaceri (REI Finance Advisors). Prezentarile si rezultatele barometrului pot fi accesate timp de 5 zile pe site-ul evenimentului.
„Am fost placut surprinsi sa constatam ca si antreprenorii din Iasi sunt optimisti cu privire la evolutia afacerilor lor in 2015. Comparativ cu antreprenorii prezenti la IMM Restart Pitesti constatam insa un optimism mai moderat.<<Barometrul mediului de afaceri>>pe care l-am realizat in cadrul evenimentului ne indica faptul ca 56% dintre respondentii la sondaj sunt cel putin increzatori cu privire la evolutia pozitiva a economiei in 2015 iar 61% cred ca cifra de afaceri a firmei va creste anul acesta cu 10-30% fata de 2014.Ne-am dorit, de asemenea, sa vedem care sunt masurile carear avea cel mai mare impact in urmatorii trei ani pentru a imbunatati dezvoltarea pe termen lung a antreprenoriatului in Romania – iar raspunsurile nu au surprins prea mult. Antreprenorii isi doresc stabilitatea mediului de reglementare si fiscalizare, cu 82% dintre respondenti, simplificarea taxarii si reglementarilor (68%) si acces mai facil la finantare (45%)”, a declarat Dumitru Ion, General Manager Doingbusiness.ro.
Acelasi sondaj de opinie realizat in randul participantilor din sala, arata faptul ca 33% dintre respondenti se asteapta sa aiba o crestere de 10-20% a profitului, in timp ce 14% sunt chiar mai optimisti, anticipand un plus de 25-30% si peste acest nivel. 68% dintre participanti cred ca adaugarea altor produse / servicii in portofoliu este principala actiune care ii va ajuta sa creasca vanzarile / veniturile companiei, 66% mizeaza in acest sens pe extinderea vanzarilor catre noi piete locale sau internationale, iar 64% pe cresterea investitiilor in marketing si comunicare.
In ceea ce priveste barierele pe care le resimt, birocratia, incertitudinea si nivelul fiscalizarii raman cele mai importante pentru majoritatea respondentilor.
Comentarii articol (0)