In temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite urmatorul ordin:
Art. I. - Metodologia de organizare, asigurare a activitatilor de evacuare a persoanelor, bunurilor, documentelor si materialelor care contin informatii clasificate, in situatii de conflict armat, aprobata prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 1.352/2006, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 578 din 4 iulie 2006, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins: „Art. 4. - (1) In planurile de evacuare proprii, institutiile si autoritatile publice centrale stabilesc, in functie de importanta si de specificul activitatii, structurile de specialitate/operatorii economici din subordine/coordonare care se evacueaza, precum si locurile de evacuare a acestora.
(2) Structurile de specialitate/Operatorii economici din subordinea/coordonarea institutiilor si autoritatilor publice centrale, stabiliti potrivit prevederilor alin. (1), precum si primariile municipiilor, oraselor, sectoarelor municipiului Bucuresti si comunelor intocmesc planuri de evacuare, dupa primirea ordinului de evacuare emis de Centrul National Militar de Comanda, prin valorificarea informatiilor cuprinse in ordonantele militare sau in ordinele emise de autoritatile militare, potrivit legii.
(3) Planurile de evacuare prevazute la alin. (2) se intocmesc de personalul propriu din componenta centrelor de conducere si coordonare a evacuarii si se aproba de catre conducatorii entitatilor la nivelul carora acestea sunt constituite.”
2. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins: „Art. 10. - Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta verifica o data la doi ani actualizarea planurilor de evacuare elaborate la nivelul ministerelor si a planurilor de evacuare/primire judetene intocmite de inspectoratele pentru situatii de urgenta judetene/Bucuresti-Ilfov.”
3. Articolul 11 se abroga.
4. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins: „Art. 25. - (1) Documentele de organizare si conducere a actiunilor de evacuare se clasifica astfel:
a) strict secret de importanta deosebita - Planul centralizator de evacuare in situatii de conflict armat a populatiei si bunurilor materiale importante;
b) strict secret: (i) planurile de evacuare a institutiilor si autoritatilor publice centrale si planurile de evacuare/primire judetene/al municipiului Bucuresti a populatiei si bunurilor materiale importante; (ii) situatia cu localitatile stabilite pentru primirea institutiilor si autoritatilor publice centrale ce se evacueaza in caz de conflict armat.
(2) Planurile de evacuare prevazute la art. 4 alin. (2) se clasifica de emitenti la momentul intocmirii, potrivit legii, in functie de continut, de prejudiciul ce ar putea fi cauzat fiecarui emitent, precum si, dupa caz, de masurile stabilite prin ordonantele militare ori ordinele autoritatilor militare.”
5. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins: „Art. 28. - (1) Planul de evacuare este documentul de baza pentru pregatirea si desfasurarea actiunilor de evacuare in situatii de conflict armat, intocmit din timp de pace, prin care se materializeaza conceptia actiunilor.
(2) Planurile de evacuare intocmite in conformitate cu prevederile art. 3 se actualizeaza periodic, in raport cu schimbarile survenite in structura organizatorica a institutiilor sau in conceptia actiunilor.
(3) Planurile de evacuare prevazute la art. 3 lit. b) si c) se intocmesc in doua exemplare; exemplarul 2 al planului se transmite Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta.
(4) Structura-cadru a planului de evacuare este prezentata in anexa nr. 2.”
6. Anexa nr. 2 se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne, Gabriel Oprea
Bucuresti, 31 iulie 2015.
Nr. 89.
Anexa
(Anexa nr. 2 la metodologie)
PLANUL DE EVACUARE
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
- Referinte legale
- Scopul evacuarii
CAPITOLUL II
Conceptia actiunilor de evacuare
- Localitatile, zonele (sectoare, cartiere, sate etc.) din care se executa evacuarea
- Localitatile, zonele (sectoare, cartiere, sate etc.) in care se executa primirea evacuatilor si bunurilor materiale
- Autoritatile si institutiile publice locale, operatorii economici, populatia si bunurile care se evacueaza (numar salariati, cantitate bunuri materiale/autoritate/institutie; situatia populatiei si a cantitatii de bunuri materiale etc.) - Puncte de adunare si imbarcare
- Itinerarele de evacuare
- Puncte de debarcare, primire si repartitie
- Urgenta evacuarii
CAPITOLUL III
Asigurarea actiunilor de evacuare
Se trateaza masurile de asigurare a evacuarii prevazute la art. 12 lit. c)-h) din Metodologia de organizare, asigurare a activitatilor de evacuare a persoanelor, bunurilor, documentelor si materialelor care contin informatii clasificate, in situatii de conflict armat, aprobata prin Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 1.352/2006, cu modificarile ulterioare.
CAPITOLUL IV
Organizarea conducerii si cooperarii
- Componenta centrului de conducere si coordonare a evacuarii
- Locul de dispunere al centrului de conducere si coordonare a evacuarii
- Schema fluxului informational pentru coordonarea si conducerea activitatii de evacuare
- Stabilirea structurilor cu care se coopereaza
CAPITOLUL V
Dispozitii finale
CAPITOLUL VI
Anexe
1. Harta geografica a judetului, localitatii, dupa caz, pe care se vor marca sau inscrie urmatoarele:
- dispunerea centrelor de conducere si coordonare a evacuarii;
- zonele din care se executa evacuarea;
- zonele in care se executa primirea evacuatilor;
- punctele de adunare si imbarcare;
- itinerarele de deplasare;
- punctele de debarcare, primire si repartitie;
- dispunerea structurilor cu care se coopereaza;
- raioanele si traseele interzise (se vor specifica in ordinul de evacuare).
2. Situatii sub forma tabelara:
- componenta centrelor de conducere si coordonare a evacuarii si datele de contact ale membrilor;
- sinopticul activitatii personalului din centrele de conducere si coordonare a evacuarii;
- asigurarea logistica (stabilirea necesarului cu mijloace de transport si a cantitatii de carburanti si lubrifianti pentru evacuarea populatiei, institutiilor publice locale etc.);
- situatia evacuarii personalului institutiilor si autoritatilor publice centrale si locale, al operatorilor economici importanti si a membrilor de familie neincadrati in munca ai acestora;
- situatia cu materialele din patrimoniul national ce se evacueaza;
- situatia evacuarii unor categorii de bunuri materiale;
- lista legaturilor fir si radio cu structurile superioare si locale cu atributii in domeniu;
- schita spatiilor in locul de evacuare.
Comentarii articol (0)