Ordinul comun al Ministerului Sănătăţii şi al Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice nr. 1195/5414/2015 privind aprobarea Metodologiei pentru desfăşurarea concursului de rezidenţiat pe loc şi pe post în medicină, medicină dentară şi farmacie a apărut în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 751 din 8 octombrie.
În acest an, rezidenţiatul pe post şi pe loc pentru domeniile medicină, medicină dentară şi farmacie s-a desfăşurat pe 15 noiembrie, iar rezultatele finale ale acestuia sunt disponibile aici.
Înscrierile s-au desfăşurat până pe 23 octombrie, iar numărul total de candidaţi înregistraţi a fost de 5.777, potrivit MS (cu 118 mai mulţi decât în 2014).
Concursul a fost organizat în următoarele centre universitare:
- Bucureşti: pentru posturile publicate în Bucureşti şi judeţele Argeş, Brăila, Buzău, Călăraşi, Constanţa, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Ilfov, Prahova, Teleorman, Tulcea şi pentru locurile publicate în centrele universitare Bucureşti şi Constanţa;
- Cluj-Napoca: pentru posturile publicate în judeţele Alba, Bihor, Cluj, Maramureş, Sălaj, Satu Mare şi pentru locurile publicate în centrele universitare Cluj-Napoca şi Oradea;
- Craiova: pentru posturile publicate în judeţele Braşov, Dolj, Gorj, Olt şi Vâlcea şi pentru locurile publicate în centrele universitare Craiova şi Braşov;
- Iaşi: pentru posturile publicate în judeţele Bacău, Botoşani, Galaţi, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui, Vrancea şi pentru locurile publicate în centrele universitare Iaşi şi Galaţi;
- Târgu Mureş: pentru posturile publicate în judeţele Bistriţa-Năsăud, Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu şi pentru locurile publicate în centrele universitare Târgu Mureş şi Sibiu;
- Timişoara: pentru posturile publicate în judeţele Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, Timiş şi pentru locurile publicate în centrele universitare Timişoara şi Arad.
Lista locurilor scoase la concurs poate fi consultată aici (pdf), iar cea a posturilor scoase la concurs - aici (pdf).
Cine s-a putut înscrie în concurs
Candidaţii s-au putut înscrie la direcţiile de sănătate publică şi la ministerele cu reţea sanitară proprie până pe 23 octombrie, se arată în metodologia de concurs.
Mai exact, au putut să-şi depună dosarele următoarele persoane:
- candidaţii posesori ai unei diplome de licenţă în profil medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta;
- rezidenţii aflaţi în pregătire;
- specialiştii care doresc să efectueze pregătire într-o altă specialitate (cu respectarea prevederilor legale referitoare la obţinerea celei de-a doua specialităţi);
- candidaţii care îndeplinesc condiţiile privind cetăţenia (stabilite de Legea nr. 95/2006) şi care au diploma de licenţă în profil medico-farmaceutic uman sau o diplomă echivalentă cu aceasta.
Pe deasupra, toţi candidaţii trebuiau să fie apţi din punct de vedere medical pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care au candidat.
În ceea ce priveşte dosarul de înscriere, acesta trebuia să includă:
-
cererea de înscriere, în care se menţionau:
- numele candidatului, iniţiala/iniţialele tatălui, precum şi toate prenumele candidatului înscrise în actul de identitate sau paşaportul cu care se va legitima la intrarea în sală;
- centrul universitar şi domeniul pentru care concurează;
- acordul pentru folosirea numelui şi pentru afişarea rezultatului pe internet;
- copia xerox a actului de identitate sau a paşaportului;
- copia legalizată a diplomei de licenţă de medic, stomatolog (medic dentist) sau farmacist. Absolvenţii promoţiei 2015 puteau prezenta adeverinţa privind promovarea examenului de licenţă;
- adeverinţa eliberată de unitatea în care este încadrat, din care să reiasă specialitatea în care este confirmat şi tipul contractului individual de muncă, numai pentru rezidenţi şi specialişti;
- certificatul medical privind starea de sănătate, în care se precizează că persoana în cauză este aptă/inaptă din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) pentru exercitarea activităţii în domeniul pentru care candidează;
- copia legalizată a actelor doveditoare care atestă schimbarea numelui faţă de numele înscris în diploma de licenţă (dacă este cazul);
- chitanţa de plată a taxei de concurs (în cuantum de 360 de lei/persoană).
Atenţie! Fiecare candidat a avut voie să depună un singur dosar de înscriere. Depunerea mai multor dosare pentru mai multe centre universitare a fost egală cu eliminarea din concurs.
Concursul a constat într-un test-grilă
În ziua de concurs, candidaţii au putut intra în sălile în care au fost repartizaţi începând cu ora 8:30, în baza unui act de identitate.
Concursul de rezidenţiat a constat într-un test-grilă cu 200 de întrebări, cu o durată de patru ore. Punctajul minim de promovare a reprezentat 60% din punctajul maxim realizat la cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu, acesta fiind calculat la nivelul fiecărui centru universitar.
"Ocuparea locurilor/posturilor în specialitate se face în ordinea punctajului de promovare obţinut, pe fiecare centru universitar, în limita locurilor/posturilor publicate pentru fiecare domeniu în centrul universitar respectiv, alcătuindu-se o singură clasificare pentru fiecare domeniu", prevede Ordinul MS/MECS nr. 1195/5414/2015.
În timpul concursului, candidaţii nu au avut voie să consulte niciun fel de materiale, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură de comunicare. În plus, aceştia nu au avut voie nici să discute cu ceilalţi candidaţi.
Conform reprezentanţilor MS, pentru sesiunea din această toamnă au fost menţinute tematica şi bibliografia după care s-a desfăşurat concursul din 2014. Acestea pot fi accesate în următoarele fisiere pdf:
- tematica şi bibliografia pentru domeniul medicină (+ o erată la document);
- tematica şi bibliografia pentru domeniul medicină dentară;
- tematica şi bibliografia pentru domeniul farmacie.
Notă: Informaţii suplimentare pot fi găsite pe site-ul dedicat concursului de rezidenţiat.
Comentarii articol (0)