CCF a organizat sâmbătă un nou examen pentru atribuirea calităţii de consultant fiscal/consultant fiscal asistent, după cel din luna iunie.
Examenul s-a desfăşurat în clădirea rectoratului Universităţii Politehnica din Bucureşti, iar listele candidaţilor admişi deja au fost publicate, fiind disponibile în fişierele anexate acestui articol. În total, este vorba de 52 de persoane promovate.
Înscrierile s-au desfăşurat între 5 şi 26 octombrie, dosarele fiind depuse la sediul Camerei din Str. Alecu Russo, nr. 13-19, et. 4, ap. 9, sector 2, Bucureşti.
Notă: Tematica şi bibliografia pot fi găsite aici.
Ce condiţii trebuiau îndeplinite la înscriere
Înscrierea candidaţilor la examenul de atribuire a calităţii de consultant fiscal era condiţionată de îndeplinirea mai multor cerinţe, conform Ordonanţei Guvernului nr. 71/2001, după cum urmează:
- să fie licenţiaţi ai unei facultăţi cu profil economic;
- să aibă o experienţă profesională de minimum cinci ani, dintre care minimum trei ani în una sau mai multe dintre următoarele activităţi: elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislaţiei fiscale; administrare fiscală; elaborarea sau aplicarea reglementărilor contabile; activitate financiar-contabilă; activitate didactică universitară în domeniul finanţelor publice, fiscalitate, politici fiscale şi bugetare, contabilitate financiară, finanţele instituţiilor publice; activitate de consultant fiscal asistent;
- să nu aibă antecedente penale pentru săvârşirea unor infracţiuni sancţionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, dar şi alte infracţiuni în legatură cu exercitarea activităţilor menţionate la punctul anterior;
- să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
- să fie apţi din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei.
În ceea ce priveşte obţinerea calităţii de consultant fiscal asistent, candidaţii trebuiau să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiţii:
- să aibă calitatea de licenţiat al unei instituţii acreditate de învăţământ superior cu durata stabilită de lege;
- să aibă o experienţă profesională de cel puţin doi ani;
- să nu aibă antecedente penale pentru săvârşirea unor infracţiuni sancţionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiară, precum şi alte infracţiuni în legatură cu exercitarea activităţilor menţionate la punctul al doilea de la condiţiile necesare pentru obţinerea calităţii de consultant fiscal, pe care le găsiţi mai sus;
- să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
- să fie apţi din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei.
Dosarele de înscriere ale candidaţilor trebuiau să conţină următoarele acte:
- cererea de înscriere la examen;
- curriculum vitae;
- diploma de studii superioare (copie legalizată), plus copii legalizate ale actelor doveditoare (în cazul schimbării numelui);
- carnetul de muncă (copie certificată de angajator sau copie legalizată, după caz), adeverinţă eliberată de angajator, adrese eliberate de asociaţiile profesionale din care fac parte candidaţii (în cazul profesiilor liberale);
- actul de identitate (copie);
- certificatul de cazier judiciar;
- certificatul de cazier fiscal;
- adeverinţa medicală de la medicul de familie sau de la instituţia medicală la care este înregistrat;
- documentul de plată a taxei de înscriere la examen (original);
- trei fotografii 2/3 cm.
Pentru anul 2015, taxa de examen este în cuantum de 500 de lei. Aceasta a putut fi plătită astfel: în contul CCF (CUI 18677087) deschis la Banca Transilvania, Sucursala Lipscani - IBAN RO 36 BTRL 0410 1202 D586 02XX; în contul deschis la Banca Comercială Română, Sucursala Sector 4 — IBAN RO 91 RNCB 0075 1197 2687 0001; în numerar, la sediul CCF din Bucureşti.