Motorina din România a ajuns mai scumpă decât cea din ţările Eurozonei. Cum stăm la benzină, scrie economica.net.
Cele 19 ţări din Eurozonă au, pe medie, motorină mai ieftină decât cea din România. Diesel-ul vândut în ţara noastră este printre cei mai scumpi din UE. Până la 60% din litrul de carburant vândut în România reprezintă accize şi taxe plătite statului. Restul reprezintă partea distribuitorului şi producătorului. Cu cât sunt mai scumpi sunt carburanţii, cu atât statul bagă mai adânc mâna în buzunarul şoferilor.
Motorina din România a ajuns să fie mai scumpă decât cea din ţările din zona Euro, potrivit ultimului raport Oil Bulletin al Comisiei Europene, publicat în 12 octombrie. Astfel, litrul de motorină standard din România costă, în medie, 1,153 euro, în timp ce media de preţ din cele 19 ţări din Eurozonă este de doar 1,151 euro pe litru. Situaţia se schimbă când se compară media de preţ a diesel-ului din toate ţările UE cu cel din România.
Băncile refuză plăți pe bandă rulantă, anunţă romanialibera.ro.
Plăţile cu instrumente de debit refuzate de bănci au crescut, în septembrie, cu 14% faţă de august, de la 555 de milioane de lei la aproape 634 de milioane de lei, reiese din datele colectate la Centrala Incidentelor de Plăţi din Banca Naţională a României.
Cecuri și bilete la ordin cu valori cumulate de sute de milioane de euro sunt respinse în fiecare lună la plată. Legislația, în schimb, a devenit mai permisivă cu acest tip de infracțiuni care oricum erau tratate cu foarte multă ușurință de judecători și organele de anchetă.
Cum deosebim produsele cu adevărat ecologice de cele care folosesc această denumire doar ca strategie înşelătoare de marketing, titrează capital.ro.
Termenul de ecologic a ajuns să fie atât de exploatat, încât în orice magazin poţi găsi un astfel de aliment. Dacă arunci o privire pe rafturi, găseşti de la colţul eco, unde sunt produse din import, până la lactate bio sau pui crescuţi natural. Aceste produse sunt mai scumpe decât cele obişnuite şi cu 100%, iar clienţii sunt dispuşi să plătească pentru calitate.
Un motiv suficient ca producătorii să mizeze tot mai mult pe această etichetă. Însă reflectă ea conţinutul sau este doar un „cârlig“ de marketing? Conform legislaţiei, un produs atestat ecologic are o etichetă care conţine două elemente obligatorii: sigla AE (agricultură ecologică) şi un cod de identificare al companiei care l-a certificat ecologic. Acest cod este de tipul RO-ECO-trei cifre.
Comentarii articol (0)