Negocierile dintre Ministerul Economiei ºi Comerþului, prin Oficiul Participaþiilor Statului ºi Privatizãrii în Industrie, ºi compania sud coreeanã Daewoo Motor Co. se vor finaliza în luna ianuarie, în urma cererii companiei coreene, informeazã un comunicat al MEC, remis Rompres.
Negocierile dintre Ministerul Economiei ºi Comerþului, prin Oficiul Participaþiilor Statului ºi Privatizãrii în Industrie, ºi compania sud coreeanã Daewoo Motor Co. se vor finaliza în luna ianuarie, în urma cererii companiei coreene, informeazã un comunicat al MEC, remis Rompres.
MEC ceruse finalizarea negocierilor pânã la sfârºitul sãptãmânii acesteia, însã compania coreeanã Ltd. a comunicat cã, din cauza unor probleme de natura internã, este nevoitã sã amâne finalizarea negocierilor pentru luna ianuarie.
În paralel, SC Daewoo Automobile România SA Craiova a purtat ºi poartã discuþii cu GM Daewoo Auto & Technology Company cu privire la aprovizionarea în continuare cu piese pentru automobilele din portofoliul de producþie al societãþii de la Craiova pentru anul 2006. KPMG a evaluat în primele luni ale anului pachetul de 51 la sutã din acþiunile Daewoo pe care MEC doreºte sã le preia la 32 milioane euro, iar valoarea de lichidare la circa 70 milioane euro.
MEC deþine 49 la sutã din acþiunile societãþii prin Automobile Craiova. Partea coreeanã a declarat cã are creanþe de peste 300 milioane de euro, în timp ce, potrivit datelor ministerului, acestea sunt mult mai mici.
Preþul pe care MEC îl va plãti va fi ulterior achitat lichidatorului companiei coreene, o firmã din aceeaºi þarã. Ministrul Economiei a spus cã doreºte ca fabrica de la Craiova sã rãmânã în circuitul producþiei de automobile, ºi, de asemenea, sã pãstreze locurile de muncã ale puþinilor angajaþi rãmaºi la Craiova, insistând cã nu se poate discuta de o vânzare a societãþii.
Potrivit acestuia, o ulterioarã vânzare a companiei se va face numai dacã noul investitor se angajeazã sã pãstreze în producþie 20-30 la sutã din capacitate ºi dacã într-o perioadã de 1-2 ani va lansa pe piaþã un produs nou.
Compania sud-coreeanã Daewoo Motor a dat faliment în 2002, "sufocatã" de datorii. Gigantul american General Motors a cumpãrat o parte din centrele de producþie ale Daewoo, dar nu ºi fabrica de la Craiova, care a rãmas titularul mãrcii Daewoo.
Cu toate acestea, rezultatele vânzãrilor Daewoo România au cunoscut o tendinþã crescãtoare, compania plasându-se în 2004 pe poziþia a doua, la vânzãri, pe piaþa auto din România, dupã Dacia. Semne de slãbiciune au apãrut însã din luna mai a.c., astfel încât Daewoo România este concuratã în prezent pe piaþa autohtonã chiar de autoturismele GM Daewoo (produse de fostele fabrici Daewoo), lansate oficial în România sub denumirea Chevrolet, la sfârºitul anului 2003.
În clasamentul pe mãrci pe primele cinci luni ale anului 2005 (autoturisme plus vehicule comerciale), Dacia continuã sã fie lider detaºat, cu o cotã de piaþã de 49 la sutã (49.924 unitãþi comercializate), urmatã de Daewoo - 10,5 la sutã (10.721 unitãþi) ºi Renault - opt la sutã.
Comentarii articol (0)