Săptămâna aceasta am avut parte de mai multe modificări importante, în special în zonele de contabilitate, fiscalitate şi pensii. Mai precis, anul 2016 va însemna mai puţine documente financiar-contabile de completat, precum şi introducerea arhivării electronice a acestora. Totodată, trebuie menţionate şi subiecte precum cotele de TVA valabile de la 1 ianuarie, posibilele verificări suplimentare pentru deţinătorii de arme, modificarea formularelor de impozit pe venit şi pe profit, anularea datoriilor fiscale mai mici de 40 de lei şi creşterea pensiilor.
Prima zi a anului 2016 va aduce o serie de schimbări ce ţin de cotele de taxă pe valoarea adăugată.
În afară de scăderea cotei generale de TVA de la 24% la 20%, de la 1 ianuarie vom avea mai multe cote diferenţiate, valabile strict pe anumite domenii de activitate.
Despre toate aceste cote de TVA puteţi citi aici.
Săptămâna aceasta a adus mai multe noutăţi pe zona de contabilitate.
Prima este că documentele financiar-contabile vor putea fi arhivate, de la 1 ianuarie 2016, atât pe hârtie, cât şi pe suport electronic. A doua este că, tot de la anul, mai bine de 20 de documente financiar-contabile nu vor mai trebui completate în mod obligatoriu. Actele normative cu aceste reglementări au apărut deja în Monitorul Oficial.
În ceea ce priveşte a treia noutate, este vorba de introducerea unor dispoziţii referitoare la inventariere în Legea contabilităţii. Acestea sunt prevăzute într-o ordonanţă de urgenţă a Guvernului ce urmează să apară în Monitor.
Informaţiile despre aceste subiecte sunt aici, aici şi aici.
Nu mai puţin de cinci formulare ce privesc impozitul pe venit vor fi schimbate în curând, având în vedere dispoziţiile noului Cod fiscal. Mai exact, Fiscul a publicat în dezbatere proiecte pentru modificarea declaraţiilor 220, 221, 222, 223, şi 224.
În plus, declaraţia 101 referitoare la impozitul pe profit deja a fost modificată în această săptămână, astfel că o nouă categorie de contribuabili va trebui să o completeze şi să o depună la organele fiscale.
Informaţii suplimentare sunt aici şi aici.
Persoanele care au arme letale şi neletale pentru care este nevoie de autorizare vor putea fi verificate psihologic în orice moment, dacă poliţiştii vor solicita acest lucru în baza unei constatări motivate.
Măsura este inclusă într-un proiect de lege care deja a trecut de Parlament şi care acum se află la preşedinţie, în aşteptarea promulgării.
Aici sunt mai multe informaţii.
Executivul a adoptat miercuri o ordonanţă de urgenţă ce include trei schimbări semnificative pe domeniul pensiilor.
Astfel, valoarea punctului de pensie va fi majorată cu cinci puncte procentuale şi modul de calculare a contribuţiei la sănătate, pentru veniturile din pensii, va fi schimbat uşor. În plus. pensiile militare vor fi stabilite conform unei noi baze de calcul.
Pentru a afla mai multe despre aceste subiecte, intraţi aici, aici şi aici.
Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă a lămurit ce se înţelege prin spaţii cu aglomerări de persoane, atunci când este vorba de desfăşurarea de activităţi publice în clădirile cu risc seismic.
Concret, potrivit sursei citate, încăperile cu aglomerări de persoane sunt cele în care se găsesc în acelaşi timp cel puţin 50 de persoane, fiecăreia revenindu-i o arie de maximum patru metri pătraţi.
Puteţi citi aici mai multe informaţii despre subiect.
În afară de lista de plată a cheltuielilor asociaţiei de proprietari, preşedintele acesteia va fi obligat să afişeze şi modalitatea de calcul în baza căreia sunt stabilite sumele lunare de plată ale proprietarilor.
Proiectul de lege care prevede acest lucru se află momentan la Camera Deputaţilor, pe ordinea de zi, unde aşteaptă să primească votul decisiv.
Aici găsiţi mai multe informaţii.
Prin intermediul unui ordin publicat recent de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală s-a stabilit că datoriile mai mici de 40 de lei vor fi anulate automat la final de an.
Concret, creanţele fiscale restante sub 40 de lei, înregistrate la Fisc la data de 31 decembrie, vor fi scăzute din evidenţele fiscale în primele şapte zile ale noului an.
Aici găsiţi mai multe detalii.
Bugetarii nu vor putea să primească nici anul următor tichete de masă, tichete cadou, vouchere de vacanţă şi premii, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă adoptat săptămâna asta de Guvern.
Pe deasupra, munca suplimentară va fi compensată numai cu timp liber corespunzător, iar la încetarea activităţii nu se vor acorda ajutoare sau indemnizaţii.
Comentarii articol (0)