Secretarul de stat în MFP Gabriel Biriș a explicat joi, printr-un mesaj publicat pe rețeaua de socializare Facebook, că în cazul sediilor de firmă în care nu există activitate sau activitatea este fără cheltuieli înregistrate va fi plătit un impozit aferent unei locuințe.
„În privința impozitului pe clădiri, trebuie clarificat, pentru toată lumea, care a fost intenția legiuitorului. Și anume faptul că în cazul locuințelor în care avem un sediu de firmă unde nu-i activitate sau chiar dacă e activitate nu se înregistrează cheltuieli, așa cum scrie în Codul Fiscal, impozitul datorat este cel pentru locuință și nu trebuie făcute evaluări pentru cota-parte”, a declarat Gabriel Biriș.
Totodată, secretarul de stat a menționat faptul că prevederile legate de impozitarea diferențiată în funcție de cota-parte alocată pentru desfășurarea activității sunt aplicabile și „ar fi trebuit să nu fie probleme în sensul acesta”.
„Sunt aplicabile atunci când sunt desfășurate activități și se înregistrează cheltuieli. O să clarificăm, nu e nimic de modificat aici. Credem că legea e suficient de clară. Și asta a fost intenția de la început, ca această reașezare să nu afecteze așa-numitele firme de apartament, persoanele fizice autorizate care au sediu acasă sau profesiile libere. Asta s-a dorit de la bun început”, a notat secretarul de stat în Ministerul Finanțelor.
Vă reamintim că, de la 1 ianuarie, impozitul pe locuințe se calculează în funcție de destinația acesteia (rezidențială sau nerezidențială), și nu în funcție de calitatea persoanei care deține clădirea: fizică sau juridică.
Codul fiscal stabileşte că impozitul pe clădiri se plăteşte anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie, inclusiv. Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, datorat pentru întregul an de către contribuabili, până la data de 31 martie a anului respectiv, se acordă o bonificaţie de până la 10%, stabilită prin hotărâre a consiliului local.
Atenție! Până pe 31 martie, toți proprietarii cu firmă în casă trebuie să depună la Fisc o declarație pentru calculul impozitului pe locuințe.
Modelul formularului ce trebuie completat şi depus în 2016 de persoanele fizice ce deţin o clădire şi o utilizează în scopuri nerezidenţiale (economice) sau persoanele care dobândesc sau construiesc o clădire în cursul anului a fost aprobat la finalul anului trecut, prin Ordinul MDRAP nr. 2069/2015, despre care puteți citi mai multe amănunte AICI.
AvocatNet.ro a explicat AICI cum se completează formularul.
Comentarii articol (27)