Cifra anuală de şcolarizare, precum şi cuantumul taxei de participare la Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcţii publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici pentru anul 2016 au fost stabilite prin Ordinul Ministrului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice nr. 274/2016, publicat astăzi în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 184.
Concret, potrivit documentul apărut şi intrat azi în vigoare, anul acesta vor fi disponibile 100 de locuri în cadrul Programului de formare a înalţilor funcţionari publici.
În ceea ce priveşte taxele de participare, acestea au fost stabilite după cum urmează:
- taxa de înscriere la concurs - 200 lei;
- taxa de şcolarizare - 2.000 lei.
Aşadar, observăm că tarifele de anul acesta sunt aceleaşi cu cele practicate anul trecut, atunci când taxa de înscriere la concurs s-a dublat faţă de 2014, când cuantumul acesteia a fost stabilit la 100 de lei.
Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcţii publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici vizează dezvoltarea competenţelor şi aptitudinilor necesare exercitării funcţiilor publice din categoria înaltilor funcţionari publici, pentru gestionarea eficientă a activităţilor specifice acestor funcţii.
Pana în momentul de faţă, ANFP nu a stabilit când se va desfăşura concursul anul acesta.
Ce documente trebuie să cuprindă dosarul candidaţilor?
Până când ANPC va publica calendarul de desfăşurare a concursului din 2016, precum şi tematica acestuia, vă reamintim documentele necesare pentru înscrierea la concursul pentru intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici.
Mai exact, din iulie 2014, odată cu publicarea în Monitorul Oficial a Regulamentului Comisiei de Concurs pentru Recrutarea Înalţilor Funcţionari Publici, candidaţii sunt obligaţi să depună noi documente la dosarul cu care se vor înscrie la examenul pentru intrarea în categoria inalţilor funcţionari publici.
Concret, actul normativ menţionat anterior stabileşte că trebuie depuse la dosarul de concurs şi un CV în format european şi o scrisoare de intenţie, acte care nu erau solicitate de vechea legislaţie.
Astfel, dosarul de concurs a conţinut anul trecut următoarele documente:
- formular de înscriere;
- un CV în format european şi o scrisoare de intenţie;
- copia actului de identitate;
- copii ale diplomelor de studii şi ale altor acte care atestă îndeplinirea condiţiilor stabilite pentru participarea la concurs, precum şi, dacă este cazul, cunoştinţele şi competenţele în domenii specifice corespunzătoare exercitării funcţiei publice din categoria înalţilor funcţionari publici - copiiile diplomelor de studii se prezintă însoţite de foile matricole;
- copie a carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în munca şi, după caz, în specialitate;
- cazierul judiciar sau dovada solicitării acestuia de la autoritatea sau instituţia competentă, cu termen de primire anterior finalizării ultimei probe a concursului;
- adeverinţa care să ateste starea de sănătate corespunzătoare;
- declaraţie pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste că nu au fost lucrători ai Securităţii, colaboratori ai Securităţii sau asimilaţi colaboratorilor, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii.
Totodată, potrivit reglementărilor în vigoare, adeverinţa care atestă starea de sănătate va conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătaţii Publice, se menţionează în noile dispoziţii.