Contractul individual de muncă va fi încheiat cu datele cuprinse în pașaport sau cartea de identitate valabilă, emisă în țara de origine. Străinul va trebui să dovedească reședința din România, în baza contractului de închiriere înregistrat la organele fiscale.
Apoi, înregistarea inițială în Registrul general de evidență a salariaților (Revisal) se face pe baza datelor din documentul de identitate (pașaport sau act de identitate). Datele completate în Revisal sunt:
- numele;
- prenumele;
- cetățenia;
- țara;
- tipul actului de identitate;
- seria actului de identitate.
Obținerea CNP-ului este posibilă la Inspectoratul General de Imigrări
Cetățeanul din UE trebuie să se înregistreze la Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI) din județul unde urmează a locui pe perioada șederii în România, iar documentul emis în acest caz este certificatul de înregistrare.
În vederea obținerii acestui certificat de înregistrare, cetățeanul european va trebui să se prezinte, în persoană, la formațiunea teritorială IGI cu o serie de documente, în termen de trei luni de la intrarea în România. Este recomandat ca această înregistrare să se facă rapid, întrucât în baza acestui certificat de înregistrare se va atribui CNP-ul și astfel se vor putea face reținerile taxelor și impozitelor din veniturile salariale ale salariatului.
Care sunt documentele necesare în vederea obținerii unui certificat de înregistrare:
- cerere-tip, care se obține de la formațiunea teritorială IGI;
- carte de identitate/paşaport (original şi copie);
- contract de muncă (original şi copie) sau adeverinţa eliberată de angajator (original);
- o captură foto din registrul general de evidenţă a salariaţilor, la secţiunea unde se regăsesc datele referitoare la contractul de muncă, ştampilată şi semnată de către angajator pentru confirmarea veridicităţii documentului prezentat. Aici se trec datele din pașaport sau cartea de identitate;
- taxe.
Certificatul de înregistrare are o valabilitate de cinci ani și după expirarea acestuia se obține unul nou sau se poate elibera o carte de rezidență permanentă.
Ulterior obținerii certificatului de înregistrare, cetățeanul european va încheia un contract cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate, unde i se vor vira contribuțiile sociale (în cazul în care nu se folosește certificatul A1).