Companiile care folosesc sisteme informatice vor fi nevoite să le adapteze mecanismului split TVA, ce va deveni obligatoriu de la 1 ianuarie 2018. Plata defalcată a TVA de către firmele înregistrate în scopuri de TVA este prevăzută de Ordonanța Guvernului nr. 23/2017.
Astfel, dacă vorbim de adaptarea sistemelor informatice la mecanismul split TVA, o specialistă contactată de redacția noastră spune că aceasta ar putea aduce costuri imense. Desigur, costurile vor fi diferite în funcție de dimensiunea unei companii, din moment ce o microfirmă nu va plăti la fel de mult ca o multinațională, de exemplu.
„Costurile depind de complexitatea sistemului existent și de volumul modificărilor necesare pentru a răspunde cerințelor impuse de OG nr. 23/2017. Acestea pot varia de la mii de euro la milioane de euro (mai ales dacă vorbim de ERP-uri complexe)”, a precizat, pentru avocatnet.ro, Anamaria Tocaci, tax manager la Schoenherr Tax București. Un sistem de tip ERP este un sistem de planificare a resurselor întreprinderii.
Nevoia de investiții suplimentare pentru implementarea tehnică a split TVA a fost indicată recent și de către Alex Milcev, partener și lider al Departamentului de asistență fiscală și juridică la EY România, într-un articol remis redacției noastre: „Costurile suplimentare generate de noua reglementare (modificarea sistemelor informatice financiar-contabile și de gestiune, muncă suplimentară pentru evidența detaliată a plăților/încasărilor, comisioane bancare, finanțarea deficitului de trezorerie generat de blocarea unor sume în contul de TVA etc.) sunt o realitate care va trebui, din păcate, asumată de către contribuabili”.