Corectitudinea plăților internaționale este esențială, motiv pentru care orice companie își poate lua unele măsuri de precauție în acest sens.
Moneycorp, de exemplu, care oferă servicii de transferuri de bani, are două canale prin care sunt procesate plățile - SWIFT sau SEPA. Însă, indiferent de canal, firmele trebuie să fie foarte atente atunci când introduc în platforma online detaliile bancare ale beneficiarului plății internaționale.
Definirea detaliilor beneficiarului unei plăți este un pas obligatoriu pentru a putea instructa o plată prin Moneycorp. În același timp, platforma online se ocupă de anumite verificări la crearea conturilor: ele țin de formatul contului (IBAN sau nu) și de numărul de caractere necesar (acesta depinde de zona sau țara în care sunt trimiși banii).
Companiile trebuie să fie foarte atente atunci când vine vorba de modificarea detaliilor bancare ale unui partener extern de afaceri. Orice schimbare neobișnuită, cum ar fi anunțarea modificării contului pentru plăți printr-un simplu e-mail, ar trebui să ridice semne de întrebare. În situații de acest fel, cel mai bine este să iei legătura prin telefon direct cu beneficiarul plăților, pentru a confirma schimbarea.
Platforma Moneycorp generează o confirmare (SWIFT sau SEPA) la fiecare plată internațională făcută către partenerii tăi de afaceri. Aceasta conține, în esență, detaliile plăților efectuate, cum ar fi, printre altele, suma, valuta și contul. Totuși, o firmă poate cere, dacă are motive întemeiate să o facă, urmărirea, de către Moneycorp, a anumitor plăți făcute prin platforma online.
Pe deasupra, platforma online Moneycorp permite setarea de notificări privind instructarea plăților. Cu alte cuvinte, după ce este procesată o plată, nu doar firma ta, ci și partenerul tău extern de afaceri aflați prin e-mail că treaba a fost dusă la bun sfârșit.