Intradevar indeleg reticenta patronilor de restaurante cu care colaborati.
Pentru a intelege cum sa puneti in aplicare ideea dvs. este necesar sa "stati la masa" cu un economist, un administrator de platforma online si reprezentatul firmelor implicate. Ulterior va trebui sa apelati si la un consultant bancar de la bancile cu care colaborati.
Lucrurile le vad in felul urmator:
- plasarea comenzilor pe site nu este o operatie complicata in sine deoarece nu implica firma din punct de vedere fiscal
- in momentul in care dorim ca pe aceeasi platforma, dupa ce clientul face comanda, sa o poata si achita folosind datele sale de pe cardul bancar, lucrurile se complica, plata reprezentand o achitare a unei obligatii.
- ca plata sa se poata face este necesara existenta anterioara a obligatiei, adica a facturii. Deci, pana a plati online, clientul trebuie sa primeasca cumva factura emisa de pe site. Aici e problema. Cum se emite factura pe site? Cine o genereaza, avem program de facturare, este acesta integrat in platforma online de comanda?
- Ce firma figureaza la furnizor pe factura? Restaurantul care ofera mancarea clientului sau firma care livreaza comanda? Nu poate firma care livreaza deoarece ea nu are cod CAEN de productie, ea doar presteaza un serviciu de livrare. Bun... Si atunci? Se factureaza pe firma restaurantului si se plateste online tot pe firma lui. Dar cine gestioneaza site-ul? Firma livratoare.
- in concluzie, pe platforma, firma livratoare se comporta ca un tert care emite facturile in numele si in contul restaurantului.
- toate aceste lucruri trebuie transpuse in legislatia nationala, sa se coreleze cu programele de contabilitate ale firmei.
- cam acelasi lucru a implementat Caffefour online, E-MAG care lucreaza cu parteneri, furnizori diferiti de marfuri.
Codul fiscal
[ link extern ]
CURSURI COMERT ELECTRONIC
[ link extern ]
[ link extern ]
Legea privind comertul electronic
[ link extern ]