Persoanele care doresc să înființeze o formă de organizare de tipul PFA, întreprindere individuală (II) /familială (IF) trebuie să facă dovada pregătirii sau experienței profesionale, pentru a putea desfășura activitățile economice dorite.
Astfel, dosarul de înregistrare, ce trebuie depus la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul în raza căruia întreprinzătorul își stabilește sediul social, va cuprinde și documentele care atestă pregătirea profesională sau documentele care atestă experienţa profesională, în copie certificată conformă cu originalul.
Concret, potrivit Oficiului Național al Registrului Comerțului, pregătirea sau experienţa profesională se pot atesta, după caz, cu documente precum:
- diploma, certificatul sau adeverinţa prin care se dovedeşte absolvirea unei instituţii de învăţământ;
- certificatul de calificare profesională sau de absolvire a unei forme de pregătire profesională;
- certificatul de competenţă profesională;
- cartea de meşteşugar;
- carnetul de muncă / adeverinţă de vechime în muncă;
- declaraţia de notorietate cu privire la abilitatea de a desfăşura activitatea pentru care se solicită autorizarea, eliberată de primarul localităţii respective (în mod gratuit în cazul meseriilor tradiţionale artizanale);
- atestatul de recunoaştere şi/sau de echivalare pentru persoanele fizice care au dobândit calificarea în străinătate;
- atestatul de recunoaştere a calificării dobândite în străinătate, în afara sistemului de învăţământ, orice alte dovezi care să ateste experienţa profesională.
Așadar, înteprinzătorul titular al PFA/II/IF trebuie să ateste că poate desfășura activitățile economice dorite cu documente de studii și pregătire profesională, demonstrând astfel calificarea pe care o are în domeniul în care urmează să desfăşoare activităţi.
Dacă decideți să înființați una dintre formele de organizare amintite, trebuie să vă asigurați, mai întâi, că dețineți un spațiu cu destinație de sediu profesional. Odată identificat acest spațiu, se poate trece la următorul pas, respectiv rezervarea denumirii, urmată de depunerea celorlalte documente și îndeplinirea anumitor formalități, așa cum am explicat, în detaliu, aici.