SPV poate fi folosit mai nou, de către persoanele fizice care obțin venituri independente (PFA-urile, în principal), din investiții sau din chirii, printre altele, pentru a transmite declarația unică la Fisc până pe 16 iulie 2018.
Înainte de orice, trebuie precizat că SPV poate fi folosit numai dacă persoanele fizice au un cont validat în această aplicație a Fiscului. Formularul de înregistrare pentru crearea unui cont în SPV este disponibil aici. Totodată, formularul electronic al declarației unice, ce poate fi descărcat de aici, trebuie să fie deja completat atunci când intri în SPV.
1. Primul pas este intrarea în contul personal din SPV. Pentru autentificarea cu nume de utilizator și parolă, intră pe www.anaf.ro și apasă pe butonul „Autentificare Username” din colțul din dreapta-sus al site-ului. Introduci numele de utilizator și parola pe care le-ai stabilit la înregistrarea în SPV, apeși „Autentificare”, apoi introduci codul de siguranță primit pe adresa de e-mail folosită la înregistrarea în SPV și apeși iar „Autentificare”.
2. Odată intrat în cont, în meniul din stânga paginii, la „Declarații” selectezi „Completare declarații” și „Declarație unică”.
3. Completat în prealabil, formularul electronic al declarației unice este încărcat în această pagină prin apăsarea butonului „Choose file” și selectarea fișierului salvat în calculatorul tău. În fine, apasă butonul „Transmite declarație” pentru a trimite documentul către Fisc.
Persoanele fizice trebuie să aibă grijă la erorile de completare
În SPV, persoanele fizice sunt atenționate că formularul electronic al declarației unice trebuie validat după ce este completat (în fișierul PDF este un buton chiar pe prima pagină, pe care scrie „Validează formularul”).
Dacă la validare apar erori, datele trebuie corectate, formularul trebuie validat din nou și abia apoi se salvează fișierul PDF completat. După ce este salvat formularul completat, acesta este încărcat în SPV.
După ce este apăsat butonul „Transmite declarație” (pasul 3 de mai sus), pe ecran apare unul dintre următoarele mesaje:
- dacă apare o eroare la depunere, pe ecran se afișează textul: „Declarația dumneavoastră nu a putut fi preluată. Vă rugăm să reîncercați și dacă eroarea persistă să ne scrieți prin intermediul formularului unic de contact. Specialiștii noștri vă vor răspunde în cel mai scurt timp posibil”;
- dacă depunerea se face cu succes, apare indexul de depunere.
După transmiterea cu succes a formularului electronic al declarației unice, persoanele fizice trebuie să intre în meniul SPV la secțiunea „Mesaje”.
În secțiunea de mesaje intră automat o recipisă cu rezultatul depunerii, iar dacă în aceasta sunt erori, se consideră că declarația unică n-a fost depusă și trebuie retransmisă după corectarea ei. Dacă recipisa nu conține erori de validare, în secțiunea de mesaje apare declarația electronică transmisă (semnată cu certificatul digital MFP).
Declarația unică pentru persoanele fizice trebuie depusă, pentru anul 2018, până pe 16 iulie. Declarația unică a înlocuit șapte formulare fiscale folosite până de curând: 200, 201, 220, 221, 600, 604 și 605. Aceasta este folosită pentru taxarea veniturilor independente (inclusiv PFA-uri), din investiții (inclusiv dividende), din chirii, din pariuri sau din activități agricole. Informații mai multe despre declarația unică sunt aici.
Comentarii articol (14)