Codul fiscal stabilește că firmele plătitoare de impozit pe profit și cele plătitoare de impozit pe veniturile microîntreprinderii au posibilitatea de a deduce limitat cheltuielile pe care le fac cu sponsorizările.
În primul caz, companiile plătitoare de impozit pe profit care fac sponsorizări scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre următoarele:
- valoarea calculată prin aplicarea a 0,5% la cifra de afaceri;
- valoarea reprezentând 20% din impozitul pe profit datorat.
„Sumele care nu sunt scăzute din impozitul pe profit (...) se reportează în următorii 7 ani consecutivi. Recuperarea acestor sume se va efectua în ordinea înregistrării acestora, în aceleași condiții, la fiecare termen de plată a impozitului pe profit”, este subliniat în actul normativ amintit.
În al doilea caz, microîntreprinderile pot face și ele sponsorizări, însă numai „pentru susținerea entităților nonprofit și a unităților de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditați cu cel puțin un serviciu social licențiat”, scrie în Cod. Sponsorizările astfel acordate se scad până la 20% din impozitul datorat pentru trimestrul în care s-au înregistrat cheltuielile.
Mai nou, plătitorii de impozit pe profit și plătitorii de impozit micro sunt obligați să declare anual pe cine au sponsorizat.
Plătitorii de impozit pe profit sunt cei cu afaceri de peste un milion de euro, în timp ce microfirmele sunt cele cu afaceri sub un milion de euro, potrivit Codului fiscal.
Informații despre alte metode legale de a scoate bani din firmă, în afară de împărțirea dividendelor, pot fi găsite aici.
Acest articol face parte dintr-o campanie de informare despre banii companiei tale și cum poți dispune de ei legal, pe care o vom derula pe parcursul următoarelor luni. Toate articolele din seria CASH-OUT: CUM SCOȚI BANI DIN FIRMĂ publicate până acum sunt disponibile aici.