Activarea rețelei de contacte (networking-ul) s-a dovedit de multe ori una dintre cele mai eficiente modalități de identificare rapidă de profile interesante (mai ales în cazul pozițiilor care necesită seturi deosebite de competențe).
Iată enumerate câteva din modalitățile de construire a unei rețele de contacte eficiente care poate fi utilizată cu succes în identificarea de candidați potriviți pentru o poziție vacantă:
- implicarea în evenimente de business (fie că este vorba de subiecte economice generale, fie de târguri/conferințe specializate pe anumite teme cheie) și interacțiune cu cât mai mulți participanți;
- înscrierea ca membru pe diferite rețele/site-uri/forumuri care permit dialogul/interacțiunea;
- cultivarea relațiilor cu profesioniști din diferite domenii prin stabilirea de întâlniri, discuții etc.;
- construirea și gestionarea unei baze de date de candidați potențiali din diferite zone funcționale (o bază de date este de cele mai multe ori o „bază de contacte”, candidații buni care au fost bine tratați dovedindu-se, de multe ori, surse foarte bune de profile potrivite).
Rețelele sociale sunt printre cele mai „la modă” modalități de networking. Linkedin este de departe una dintre cele mai utilizate, cu peste 35 de milioane de utilizatori și conectare gratuită, mai ales în scopuri de business. Internetul este însă populat și de multe alte astfel de rețele, mai mult sau mai puțin cunoscute, precum Facebook, Meettheboss, Ryze, Talkbiznow, XING, care măresc considerabil spațiul virtual de comunicare și posibilitățile de networking.
Activarea unui anunț de recrutare într-o rețea de contacte se poate face atât informal (descrierea postului fiind în această situația mai degrabă orientativă și scoțând în evidență anumite aspecte provocatoare/atractive), cât și formal, prin intermediul unui anunț plătit (Linkedin oferă această posibilitate, în mod asemănător cu site-urile de joburi), cu posibilitatea de „recomandare” a jobului către persoane potențial interesate sau cu profile atrăgătoare pentru angajator.
Ca modalitate de identificare a profilelor interesante, networking-ul se poate dovedi rapid și puțin costisitor, atâta vreme cât consistența și relevanța rețelei a fost construită în timp, printr-un efort constant și susținut.
O rețea de contacte eficientă nu se dezvoltă peste noapte. Mai mult decât atât, relevanța profilelor primite în urma activării unei astfel de rețele trebuie văzută în context. Astfel, calitatea profilelor recomandate crește odată cu încrederea pe care „persoanele de contact” o au în persoana către care se face recomandarea, dar și direct proporțional cu claritatea informațiilor transmise și realismul lor.
Articol preluat de pe www.portalhr.ro. Puteți citi aici articolul original.
Comentarii articol (0)