Ordinul Ministerului Sănătății nr. 895/2019 privind condițiile necesare în vederea exercitării profesiei de medic, medic stomatolog și, respectiv, farmacist pe teritoriul României în cadrul unităților sanitare publice și private a fost publicat miercuri în Monitorul Oficial și se aplică de la data apariției.
Acest ordin prevede documentele pe care medicii, dentiștii și farmaciștii trebuie să le depună pentru a se angaja într-o unitate sanitară publică sau privată (spitale sau farmacii, de exemplu), pe teritoriul României. În concret, e voba de următoarele documente:
- cererea în care se menționează postul pentru care persoana interesată dorește să concureze sau să se angajeze;
- diploma de licență și certificatul de specialist sau primar pentru medici, în original și în copie (copia va fi certificată de un reprezentant al angajatorului);
- documente privind schimbarea numelui (certificat de căsătorie, certificat de divorț, hotărâre judecătorească etc.), în original și în copie (copia va fi certificată de un reprezentant al angajatorului);
- certificatul de membru al organizației profesionale, în original și copie (copia va fi certificată de un reprezentant al angajatorului), sau avizul de practică temporară sau ocazională a profesiei valabil, în original și copie (copia va fi certificată de un reprezentant al angajatorului); dintr-un astfel de document trebuie să rezulte că profesionistul este avizat pe specialitățile și competențele în care urmează să își desfășoare activitatea în unitatea sanitară;
- dovada/înscrisul din care să rezulte că nu i-a fost aplicată una din următoarele sancțiuni: pentru medici - interdicția de a exercita profesia ori anumite activități medicale pe o perioadă de la o lună la un an sau retragerea calității de membru al Colegiului Medicilor din România; pentru medici stomatologi: interdicția de a exercita profesia ori anumite activități medico-dentare pe o perioadă de la o lună la șase luni sau retragerea calității de membru al Colegiului Medicilor Stomatologi din România; pentru farmaciști - suspendarea calității de membru al Colegiului Farmaciștilor din România pe o perioadă determinată, de la o lună la un an; retragerea calității de membru al Colegiului Farmaciștilor din România;
- cazierul judiciar, în original;
- certificat medical format A5 din care să rezulte că persoana care vrea să se angajeze este aptă din punct de vedere fizic și neuropsihic pentru exercitarea activității pentru postul pentru care candidează sau dorește să se angajeze, în original;
- actul de identitate în termen de valabilitate, în original și copie (copia va fi certificată de un reprezentant al angajatorului).
Atenție! În privința anumitor documente, termenele lor de valabilitate sunt limitate. Astfel, dovada privind faptul că nu i-a fost aplicată candidatului vreo sancțiune din cele enumerate mai sus poate fi folosită timp de trei luni de la emitere. La fel și în cazul documentului care atestă aptitudinile fizice și neuropsihice. În privința cazierului judiciar, acesta are termen de valabilitate șase luni.
Această reglementare nouă vine în contextul în care acum câteva luni în mass media au fost prezentate mai multe cazuri de falși medici care lucrau în România, printre care și cazul Matteo Politi.
Comentarii articol (1)