Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriAi colegi care încă folosesc un calculator de buzunar pentru a realiza diverse rapoarte? Poate chiar tu faci asta? Nu-i așa că e frustrant când greșești și trebuie să reiei calculele de la zero? Unde mai pui că în unele cazuri nici măcar nu îți dai seama că ai greșit. În astfel de situații, factorul uman este principala sursă de erori. Soluția cea mai folosită pentru a evita astfel de greșeli este un software de calcul tabelar, iar cel mai popular este Microsoft Excel.
Articolul continuă mai jos
Probabil cea mai importantă funcționalitate pentru calculul tabelar sunt funcțiile. Acestea se introduc simplu: în caseta (cell) selectată se scrie întâi “=” urmat de formula propiu-zisă. După ce terminăm de scris formula, confirmarea se face apăsând tasta Enter.
Pentru a edita o casetă care conține deja o formulă, se efectuează dublu-click pe aceasta, după care se poate edita formula existentă. Dacă se scrie direct pe o celulă care are deja conținut, acesta va fi suprascris (nu editat).
Notă: În interfața excel, conținutul casetei selectate apare într-un câmp plasat între meniu și tabel. Când conținutul casetei se obține în baza unei formule, în câmp va apărea formula. Prin click pe acest câmp se poate edita caseta (similar dublu-click-ului pe casetă).
Cele mai simple funcții sunt operațiile matematice de bază, adunare, scădere, înmulțire și împărțire. Se folosesc parantezele pentru stabilirea ordinii operațiilor matematice.
Notă: Pentru a introduce casetele din formule, fie se scriu denumirile lor, fie se selectează cu ajutorul mouse-ului. Denumirea unei casete este formată dintr-o literă (coloana) și un număr (rândul). Operațiile de bază se pot face între casete, între numere, între funcții sau combinat.
Problema abordării de până acum este că funcțiile trebuie modificate când introducem date noi (comenzi noi). Astfel, pierdem mult timp. De aceea, într-un articol viitor, vom încerca să folosim funcții mai complexe.
Articolul pe care tocmai l-ai citit este una dintre lecțiile cursului nostru Curs practic MS Excel. Economisește timp / resurse folosind productiv MS Excel. Avem și alte cursuri care pot antrena minți curioase pe platforma Inteligo.ro.
Citește mai mult despre cursuri inteligo, curs excelLa inteligo.ro poți urma online cursuri de tot felul, în ritmul ales de tine. Dar pe lângă dorința de a împărtăși experiențele și informațiile pe care noi le avem, ne dorim și să intrăm în contact direct cu oamenii care ne urmăresc. De aceea, în fiecare săptămână vom veni cu subiecte noi de dezbătut legate de noi, oamenii, și de mecanismele care ne ajută să evoluăm constant în viață și carieră.
Comentariile sunt încurajate. :)
Comentarii articol (1)