Când analizăm pentru prima dată un set de date, filtrarea și sortarea ne ajută să identificăm statistici relevante. Totuși, această metodă nu este eficientă pentru că fiecare punct din statistică presupune una sau mai multe operațiuni de sortare și filtrare. Citește articolul
Pe măsură ce folosim mai multe date într-un fișier excel (descarcă fișierul atașat lecției), trebuie să le putem vizualiza într-o anumită ordine sau doar pe cele care ne interesează. În acest sens, folosim funcțiile de sortare și filtrare. Acestea sunt gândite, în mod natural, pe o organizare a informației în care intrările noi de date se așează pe rânduri (nu pe coloane). De exemplu, datele primei comenzi pe primul rând, datele celei de-a doua comenzi pe al doilea rând șamd. În acest articol vom presupune că intrările de date noi se așează pe rânduri. Citește articolul
Ai colegi care încă folosesc un calculator de buzunar pentru a realiza diverse rapoarte? Poate chiar tu faci asta? Nu-i așa că e frustrant când greșești și trebuie să reiei calculele de la zero? Unde mai pui că în unele cazuri nici măcar nu îți dai seama că ai greșit. În astfel de situații, factorul uman este principala sursă de erori. Soluția cea mai folosită pentru a evita astfel de greșeli este un software de calcul tabelar, iar cel mai popular este Microsoft Excel. Citește articolul
Aveți colegi care încă folosesc un calculator de buzunar pentru a realiza diverse rapoarte? Poate o faceți chiar și voi? E frustrant când greșești și trebuie să reiei calculele de la zero. În unele cazuri, nici nu îți dai seama că ai greșit. În astfel de situații, factorul uman e principala sursă de erori. Citește articolul