Lista completă cu toți practicienii în insolvență agreați de ANAF a apărut pe site-ul Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență (UNPIR) și poate fi consultată aici. Cei ale căror nume au apărut pe această lista vor putea, în viitor, să participe ca administratori judiciari sau ca lichidatori judiciari în procedurile de insolvență ale debitorilor cu datorii fiscale.
Lista îi cuprinde atât pe practicienii agreați din 2017, cât și pe cei agreați în 2019, ulterior adoptării noilor reguli de agreare.
Noile reguli au fost introduse prin Ordinul nr. 1443/2019 privind procedurile de agreare și selecție a practicienilor în insolvență de către Agenția Națională de Administrare Fiscală. Conform acestuia, procedura de selecție se organizează trimestrial, practicienii care nu apar pe listă putând să își depună documentația pentru a participa, în 15 zile de la momentul organizării procedurii (care este demarată prin publicarea unui anunț pe pagina de internet a ANAF).
Atenție! Practicienii care apar deja pe listă nu mai trebuie să depună documentația relevantă. Totuși, verificarea îndeplinirii condițiilor, în continuare, de către aceștia se va face prin solicitarea de informații de la UNPIR, de către ANAF.
În rest, practicienii care nu sunt pe listă și vor să apară, trebuie să depună următoarea documentație:
- o scrisoare de intenție prin care își manifestă interesul de a participa la procedura de agreare de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (modelul poate fi găsit în Anexa nr. 2, atașată Ordinului nr. 1443/2019);
- un act justificativ eliberat de UNPIR, cu cel mult 30 de zile înainte de depunerea documentației, din care să rezulte că forma de exercitare a profesiei de practician în insolvență este înscrisă în evidențele UNPIR, precum și faptul că asociatul coordonator sau asociații coordonatori ai acesteia nu au fost supuși niciunei sancțiuni disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanșării procedurii de selecție;
- certificatul de atestare fiscală valabil la data depunerii documentației, eliberat pentru ofertant de organul fiscal central competent, din care să rezulte faptul că ofertantul nu înregistrează obligații fiscale/bugetare restante;
- o copie certificată de pe polița de asigurare de răspundere profesională a ofertantului, valabilă la data depunerii documentației.
Documentele trebuie depuse în original sau conform cu originalul.
Cum se face selecția pentru o procedură de insolvență
Faptul că apar pe lista practicienilor în insolvență agreați de ANAF le dă acestora doar posibilitatea de a fi selectați pentru o procedură anume. Pentru a fi, în concret, aleși sau suținuți de către organele fiscale, practicienii în insolvență trebuie să fie aleși de comisiile de selecție constituite în cadrul ANAF.
Practicienii care vor să participe la procedurile de selecție trebuie să depună o ofertă financiară care va conține onorariul lunar, în lei, exclusiv TVA, după caz, în sumă fixă, și onorariul de succes, exclusiv TVA, sub formă procentuală. În plus, ei vor trebui să depună următoarele documente:
- o declarație pe propria răspundere din care să rezulte că ofertantul nu se află în situația de incompatibilitate sau conflict de interese cu debitorul la care urmează să fie numit (modelul poate fi găsit în Anexa nr. 6, atașată Ordinului nr. 1443/2019);
- o declarație pe propria răspundere privind numărul de personal care va fi alocat de către ofertant pentru realizarea activităților legate de procedura insolvenței;
- un act justificativ eliberat de UNPIR din care să rezulte că forma ofertantului de exercitare a profesiei de practician în insolvență este înscrisă în evidențele UNPIR, precum și faptul că asociatul coordonator sau asociații coordonatori ai acesteia nu au fost supuși niciunei sancțiuni disciplinare în ultimii 3 ani anteriori declanșării procedurii de selecție;
- certificat de atestare fiscală valabil la data depunerii ofertei, emis de organul fiscal central competent, din care să rezulte că ofertantul nu înregistrează obligații fiscale/bugetare restante;
- declarație pe propria răspundere din care să rezulte numărul dosarelor de insolvență din portofoliu instrumentate de către ofertant în ultimii 3 ani. Nu se iau în considerare dosarele de insolventă instrumentate de către alte entități decât ofertantul (de exemplu, filiale).
Atenție! Ofertele trebuie depuse în maximum zece zile de la momentul publicării anunțului de selecție, pe site-ul organului fiscal.
Comentarii articol (0)