Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriÎntr-o organizație modernă, comunicarea este cel mai important factor care poate contribui la ridicarea productivității activității. Ai putea spune că oricine poate să comunice, și ai avea dreptate, dar pe de altă parte trebuie să comunici și într-un mod coerent în funcție de echipa pe care o ai și de mesajul pe care dorești să îl transmiți. Cel mai eficient ar fi să îți faci un plan de comunicare internă, dar pentru a face asta, trebuie să identifici, mai întâi, cele patru puncte importante pe care acesta ar trebui să le bifeze.
Articolul continuă mai jos
Că să poți afla problemele existente în organizație, e nevoie să vorbești cu oamenii, să înțelegi ce anume îi frământă și care ar fi nevoile lor de înțelegere din prezent. Sondaje anonime ar putea, de asemenea, să te ajute să definești câteva dintre problemele centrale din organizația din care faci parte. O să afli, spre exemplu, că oamenii nu înțeleg exact încotro se îndreaptă organizația, nu reușesc să comunice problemele cu managerii lor, atunci când acestea apar, cu influențe directe asupra productivității echipei și a ratei de retenție a membrilor în echipă, că își petrec, mai degrabă, timpul rezolvând probleme conexe muncii lor, în loc să se concentreze pe ce au ei de făcut etc.
În lumea modernă, comunicarea nu e doar unidirecțională, ci multidirecțională, iar planul tău trebuie să aibă în vedere tocmai o astfel de abordare. Fiecare om din organizație poate spune lucruri și, într-un sistem organizat, spusele lui vor fi colectate, filtrate și îndreptate spre oamenii care trebuie să le asculte.
Eu aș spune că discuția directă e cel mai bun instrument de comunicare. În primul rând, pentru că e o formă de respect să vorbeșți cu cineva față în față și să-ți asumi puterea de a-l / a o privi în ochi atunci când vorbiți. Vorbitul prin intermediul mijloacelor moderne de comunicare e o formă de evitare a unei discuții, de fapt. Și nu, nu cred că o astfel de abordare (discuția față în față) e posibilă doar în organizațiile mici. Dimpotrivă, cred că în organizațiile mari de succes, legăturile personale pe care oamenii încă le mai păstrează între ei fac diferența între organizații de succes și altele fără un viitor viabil.
Monitorizarea comunicării e cea mai bună mâna de ajutor pe care o dai planului de comunicare. În lumea afacerilor se spune, de multe ori, că lucrurile care sunt măsurate se duc la bun sfârșit și e foarte adevărată ideea. Atunci când monitorizezi aplicarea unei activități, înseamnă că te preocupă binele ei, că încerci să găsești metode prin care să o faci și mai productivă și că, per ansamblu, îți pasă de ceea ce faci.
Articolul pe care tocmai l-ai citit este una dintre lecțiile cursului nostru Comunicare internă. Construiește armonie în echipă și punți de legătură cu managementul. Avem și alte cursuri care pot antrena minți curioase pe platforma Inteligo.ro.
Citește mai mult despre cursuri inteligo, comunicare, curs hr, curs management, productivitateLa inteligo.ro poți urma online cursuri de tot felul, în ritmul ales de tine. Dar pe lângă dorința de a împărtăși experiențele și informațiile pe care noi le avem, ne dorim și să intrăm în contact direct cu oamenii care ne urmăresc. De aceea, în fiecare săptămână vom veni cu subiecte noi de dezbătut legate de noi, oamenii, și de mecanismele care ne ajută să evoluăm constant în viață și carieră.
Comentariile sunt încurajate. :)
Comentarii articol (0)