Am sfătuit întotdeauna participanții de la cursul de scriere a e-mailurilor care sunt deschise de cei cărora le sunt adresate să scrie așa cum o fac marii autori de romane de acțiune. Și îți dau același sfat și ție. E genul de idee care, de regulă, pare greu de urmat. E complicat să ajungi, dintr-o dată, la nivelul de creativitate pe care îl are un scriitor consacrat de romane de acțiune. Și, totuși, e important de menționat că tu n-ai de scris 300 și ceva de pagini, care ar fi necesare pentru un roman, ci undeva spre 5 paragrafe de text. Mai mult, n-ai de inventat personaje, intrigi complexe și altele asemenea, pentru că motivul pentru care scrii cuiva un e-mail este foarte clar: trebuie să explici ceva. Citește articolul
Atunci când explicația ta e oferită în fața unei mulțimi de oameni, când vorbești, deci, public, lucrurile sunt puțin diferite. În acele momente, nu ai nevoie doar să îți construiești un discurs și să îl susții perfect. Nu. Trebuie să fii atent la chipurile oamenilor. Să le observi reacțiile atunci când explici ceva. Trebuie să-ți construiești un suport (fie că e flipchart-ul, ori prezentarea de pe perete) care să te ajute să punctezi, din când în când, elementele importante ale explicației tale și să desenezi, acolo unde e posibil, scheme care să îi ajute pe oameni să înțeleagă mai ușor subiectul. Am punctat mai jos câteva dintre lucrurile importante care pot fi reținute, atunci când îți construiești o prezentare fără suport de afișat pe perete. Citește articolul
Am tot vorbit în articolele trecute despre modul în care analizezi un eveniment înainte ca el să aibă loc, ce întrebări ar trebui să pui organizatorilor, cum îți construiești o prezentare și multe asemenea. Am vorbit și despre frică și toate acele mici schimbări pe care le provoacă ea corpului tău. Citește articolul
Dacă ar fi să denumim ceva „Cenușăreasa vorbitului în public”, atunci prezentarea pe care o ții în cadrul ședințelor interne ar merita cu prisosință acest titlu. Puțini le pregătesc cum trebuie. Și mai puțini le iau în serios așa cum ar lua un discurs în fața a câteva sute de oameni. Citește articolul
E complicat să definești un lucru raportându-te la altul. Și nu atât definiția e complicată, cât partea aceea, aproape magică, în care omul din fața ta, pus în fața unui concept care i se pare foarte familiar, începe să înțeleagă că acel concept seamănă foarte mult cu problema greoaie pe care tot încerci să i-o explici de ceva vreme. În minutele următoare, vezi cum fața i se luminează, îl vezi prins de explicație și bucuros că face parte din grupul „oamenilor care înțeleg”. Citește articolul
Articolul de astăzi e, din păcate sau din fericire, ultimul din seria de comunicare internă pe care am parcurs-o împreună. Sper că ți-a trezit interesul pentru a aprofunda domeniul, așa că, în acest articol, o să îți recomand mai multe tipuri de resurse utile în aprofundarea ideilor și mecanismelor de comunicare. Citește articolul
Orice carte de succes are un moment în care spui „la asta nu m-aș fi gândit”. Surpriză. E momentul în care, de regulă, autorul demonstrează că merită citit și în viitor, pentru că are o minte strălucită. Pentru a crea surpriză din e-mail, munca ta începe de la subiect. Subiectul potrivit creează un început de surpriză, iar conținutul e-mailului o adâncește și o pune în valoare. Într-o carte, acolo unde ai mult mai mult text la îndemână, poți crea așa-numitele surprize intermediare, dar într-un e-mail, acest lucru e imposibil. Citește articolul
Am vorbit în articolele trecute despre modul în care se concepe planul de comunicare, despre definirea audiențelor, stabilirea mesajelor care trebuie comunicate, indentificarea unor platforme prin intermediul cărora să se facă comunicarea. Astăzi, vorbim despre o parte la fel de importantă, deși ignorată de multe ori de către comunicatori: monitorizarea comunicării. Citește articolul
Unele cuvinte au rolul de a-i face pe oameni să țină minte mai multe despre explicația pe care tocmai ai formulat-o. Altele, pe de altă parte, au puterea de-a bloca mintea celor care ascultă, obligându-i să le țină minte, ca un lipici verbal ce se prinde de memoria lor, împiedicând explicația ta să aibă vreo șansă reală de reușită. Citește articolul
Astăzi, vorbim despre conținutul e-mailului, lucrul care detaliază, de fapt, ce ai început în subiect și care îl poate determina pe destinatar să ia o anumită decizie în privința propunerii pe care ai făcut-o tu prin e-mail. Ca de obicei, vom descompune acest conținut și vom discuta despre mai multe tipuri de abordări și probleme care te-ar putea ajuta să scrii e-mailuri mai bune. Citește articolul